نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 19:59

بسته سرمایه گذاری جدید معدنی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: دامنه فعالیت های شرکت توسعه معادن و فلزات ایران، در استان افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در ادامه پیگیری های مسایل استان و رایزنی هایی که در زمینه جلب و جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت انجام می شود، نشست بسیار مؤثری با دکتر سعد محمدی مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ایران اشت و در این نشست قرار شد، دامنه فعالیت های شرکت توسعه معادن و فلزات ایران، در استان افزایش می یابد. 

وی تصریح کرد: در این دیدار، ضمن تشکر از فعالیت های مؤثر شرکت توسعه معادن و فلزات ایران در استان، سرمایه گذاری های بیشتر این مجموعه در حوزه ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی جدید در خراسان جنوبی مطالبه شد. 

استاندارخراسان جنوبی با بیان این که ما در  خراسان جنوبی، ظرفیت های ارزشمندی از معادن کک و زغال سنگ داریم که در خلوص مواد معدنی بی نظیر است افزود: کک، ماده اولیه صنایع زیادی است و در نیروگاه ها نیز کاربرد دارد، لذا فرآوری آن می تواند ارزش افزوده بالایی به همراه داشته باشد.

قناعت ادامه داد: در همین راستا با پیگیری هایی که صورت گرفت و به همت مدیران استان، چرخ کک در طبس به حرکت درآمد و شتاب گرفت که این اقدام می تواند نویدبخش توسعه در بخش معادن طبس باشد. 

وی با اشاره به فعال بودن باطری های یک و دو در زغال سنگ طبس، متذکر شد: باطری های ۳ و ۴ ظرف چند روز گذشته وارد فاز فعالیت شد. 

به گفته وی بنا به قول مساعد مدیر عامل شرکت توسعه معادن و فلزات ایران، باطری های ۵ و ۶ نیز به زودی به مجموعه اضافه خواهند شد. 

استاندار خراسان جنوبی از قول مساعد مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات ایران برای تولید ۴۵ مگاوات برق در طبس نیز خبر داد و گفت: بنا به مذاکرات صورت گرفته در این جلسه، بسته سرمایه گذاری شرکت توسعه معادن و فلزات ایران در حوزه فرآوری معدنی به ویژه در سیلیس، فیبر نوری، مس، روی و زغال را در استان فراهم می کنیم. 

قناعت ادامه داد: این بسته ظرف چند روز آینده آماده شده و برای بررسی های اولیه و آماده شدن تفاهم نامه های مرتبط به شرکت توسعه معادن و فلزات ایران ارائه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد انعقاد این تفاهم نامه و توسعه سرمایه گذاری های شرکت توسعه معادن و فلزات ایران در خراسان جنوبی باشیم. 

به گفته وی مدیران شرکت های وابسته به این هلدینگ که در جلسه حضور داشتند، در زمینه تحقق این تفاهم نامه و کمک به توسعه واحدهای صنعتی و معدنی در استان قول مساعد دادند. 

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1370242

مهمترین اخبار ایران و جهان: