نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 13:27

«اف‌بی‌آی» شخصی که «بایدن» را تهدید کرده بود، کشت

اداره تحقیقات فدرال آمریکا از کشته شدن شخصی که رئیس جمهور این کشور و معاون وی را در فضای مجازی تهدید به قتل کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت عربی، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد: شخصی اهل یوتا، که پیش از این جو بایدن رئیس جمهور این کشور را تهدید به قتل کرده بود در جریان تلاش عناصر اف بی آی برای تفتیش منزل وی در شهر پروو کشته شد.

بر اساس این گزارش، اف بی آی اعلام کرده که نمی‌تواند هویت این شخص را فاش کند چرا که تحقیقات در این خصوص هنوز ادامه دارد اما بر اساس یک دعوی قضائی که پیشتر در ایالت یوتا اقامه شده بود نام این شخص کریگ روبرتسون اعلام شده است.

در این دعوی قضائی آمده است که روبرتسون خود را یکی از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا معرفی و بایدن و تعداد دیگر از مسئولان این کشور را در فضای مجازی به قتل تهدید کرده بود. وی در یکی از پست‌های منتشر شده در فضای مجازی نوشته است: شنیده‌ام بایدن قصد دارد به ایالت یوتا بیاید. گرد و خاک اسلحه ام از نوع ام ۲۴ را پاک می‌کنم. خوش آمدی دلقک!

روبرتسون پیش از این نیز کامالا هریس معاون بایدن و وزیر دادگستری آمریکا را نیز تهدید کرده بود. وی در این خصوص نوشته بود: اول بایدن بعد کامالا.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بارها از عملکرد دولت بایدن انتقاد کرده است. وی دولت بایدن را فاسد و بی عرضه خطاب و تاکید کرده که به دلیل عملکرد بد وی، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین «دیگر هیچ احترامی برای واشنگتن» قائل نیست.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به وضعیت کنونی این کشور و افزایش قیمت بنزین، افزایش تورم و تشدید ناامنی‌های خیابانی و افزایش جرم و جنایت گفت آمریکا ملتی رو به افول و شکست‌خورده است.

ترامپ در انتقاد شدید از وضعیت کنونی آمریکا گفته است: ما ملتی رو به افول هستیم، ما ملتی شکست‌خورده هستیم. تورم در بالاترین سطح خود در ۴۹ سال اخیر است، قیمت بنزین به بالاترین میزان خود در تاریخ کشور ما رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435486

مهمترین اخبار ایران و جهان: