نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 00:15

خرید بیش از ۱۰۰۰ تن لیمو در هرمزگان

بندرعباس - رئیس بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان از خرید توافقی بیش از ۱۰۰۰ تن محصول لیموترش از باغداران هرمزگانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ماندگاری گفت: در پی کاهش قیمت لیموترش و نارضایتی باغداران به منظور حمایت از دسترنج آنها، با ابلاغیه وزیر محترم جهادکشاورزی خرید توافقی لیمو ترش در دستور کار شبکه تعاون روستایی هرمزگان قرار گرفت.

وی با اشاره به استقبال باغدارن این استان از طرح خرید توافقی لیموترش، اظهار داشت: از ابتدای خرید تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تن محصول لیموترش توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان در مراکز در نظر گرفته شده از باغداران تحویل گرفته شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان، خرید توافقی را به منظور حمایت از باغداران لیموکار دانست و افزود: «این شیوه خرید تنها برای حمایت از باغداران در شهرستان‌های لیموکار انجام می شود و این طرح با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی منطقه با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی و شرکت‌های تعاونی روستایی توسط اعضای کمیسیون مستقر در مرکز خرید اجرایی می‌شود.

ماندگاری با بیان اینکه سرعت در پرداخت بهای این محصول مدنظر سازمان مرکزی است اظهار کرد: وجه خرید لیموترش پس از ثبت در سامانه، به حساب باغداران واریز می‌شود.

وی افزود: این شیوه خرید تنها جهت حمایت از باغداران در شهرستان‌های هدف با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی استان و مباشرت تشکل های ذی ربط استانی در حال انجام است.

استان هرمزگان با در اختیار داشتن بیش از ۴۶ درصدی تولید لیموترش کشور و۲ درصد تولید جهانی باید بتواند با این کیفیت خوب محصول را در بازار جهانی متناسب با سهم تولید خود نقش آفرینی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434886

مهمترین اخبار ایران و جهان: