نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:36

خبرنگاران امیدآفرینی را سرلوحه کار خود قرار دهند

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه صداقت صفت اصلی یک خبرنگار است، گفت: خبرنگاران صداقت و امیدآفرینی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی صبح امروز در همایش روز خبرنگار و تجلیل از فعالان رسانه بسیج و سپاه کربلا اظهار کرد: اگر خبری از واقعه‌ای بیرون نیاید فراموش می‌شود، مانند این جمله که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

وی با بیان اینکه خبرها با هم تفاوت دارند، افزود: مثلا رسانه‌ها و خبرگزاری‌های غربی به دنبال جذب مخاطب و دنبال کننده بیشتر هستند و می‌خواهند کسب و کاری را بیاندازند اما خبرنگاران ما که به عنوان خبرنگار بسیجی فعالیت می‌کنند؛ همیشه صداقت دارند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه خبرنگار بسیجی هر خبری را نمی‌گوید و به خبر کذب نمی پردازد، افزود: صداقت صفت اصلی یک خبرنگار بسیجی است.

رعایتی بیان کرد: متاسفانه امروز برخی یا حرف نمی‌زنند و نمی‌نویسند و یا اگر می‌نویسند خوب نمی‌نویسند و اگر هم خوب بنویسند حرف خوب نمی‌نویسند.

وی با بیان اینکه برخی طوری خبر می‌نویسند که ناامیدی به دنبال دارد، یادآور شد: رهبر انقلاب به امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند، خبرنگاران صداقت و امیدآفرینی را سرلوحه قرار دهند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: خبرنگاران به دنبال حقیقت باشند و در حقیقت گویی کوتاه نیایند و اگر موقعیت خود را به همین منوال پیش ببرند در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند بود.

رعایتی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند خبرنگاران صف اول جهاد تبیین و جنگ نرم فرهنگی علیه دشمن هستند،  امیدواریم که خبرنگاران ما جز سرداران جهاد تبیین باشند و هزاران سرباز در این عرصه تربیت کنند.

*در جنگ رسانه‌ای کثرت ملاک نیست

علی ابراهیمی‌گتابی معاون روابط عمومی سپاه کربلا نیز در این همایش ضمن قدردانی از حضور و همکاری خبرنگاران با سپاه کربلا اظهار کرد: انتخاب روز ۲۳ مرداد برای تجلیل از خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت سالروز مقاومت اسلامی و پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه است.

وی با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ای کثرت ملاک نیست، افزود: اگر از معارف الهی کمک بگیریم در کارزار رسانه‌ای و ایجاد تمدن نوین اسلامی موفق خواهیم شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441386

مهمترین اخبار ایران و جهان: