نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:32

اجرای طرح مجتمع آبرسانی تلمادره ساری

ساری- مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای طرح مجتمع آبرسانی تلمادره گفت: باتکمیل و اتمام این طرح ها، ۸۱۶ خانوار ساکن در روستاهای بخش چهاردانگه از آب سالم بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آبرسانی در مجتمع آبرسانی تلمادره گفت: با تکمیل و اتمام این طرح‌ها، ۸۱۶ خانوار ساکن در روستاهای بخش چهاردانگه شهرستان ساری، از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

برارزاده با بیان اینکه ۱۰ روستای ولویه علیا و سفلی، تلمادره، کردمیر، ارا، مالخواست، اروست، قلعه سر، پشرت و کوات با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش مجتمع آبرسانی تلمادره قرار دارند، گفت: برای تأمین آب شرب در این مناطق، ۱۶ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۲۲۸۰ متر مکعب احداث شد.

وی، ادامه داد: تاکنون ۴۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع و نیز ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ اجرا شد.

مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه طرح احداث آب شیرین کن به ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه و انتقال به تأسیسات موجود از چشمه شور رود با پیش بینی ۴۵۰ میلیارد ریال در دستور کار شرکت قرار دارد تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار عملیات اجرایی طرح نیز آغاز می‌شود.

برارزاده، با اشاره به مشکل کمبود آب در برخی از این روستاها گفت: بسیاری از روستاهای منطقه پشتکوه چهاردانگه تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب مازندران نبوده که با تدابیر اندیشیده شده تعدادی از این روستاها هم اکنون تحت پوشش شرکت قرار گرفتند.

وی گفت: با اجرای عملیات احیا و بهسازی دو حلقه چاه در سیمرغ و یک حلقه چاه در بهشهر، توان آب دهی چاه‌ها در مجموع ۸۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت و عملیات اجرایی احیا و بهسازی چاه‌های شماره ۱۳ و ۱۷ در سیمرغ با هدف تأمین آب آشامیدنی مردم سیمرغ، جویبار و بابلسر انجام شد و در مجموع ۶۵ لیتر در ثانیه به دبی این چاه‌ها اضافه شد.

وی ادامه داد: یک حلقه چاه نیز در منطقه سارو بهشهر با هدف افزایش ظرفیت توان تأمین آب غرب این شهر با افزایش ۱۵ لیتر در ثانیه، احیا و بازسازی شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، هزینه عملیات بهسازی این ۳ حلقه چاه را ۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با وارد مدار شدن دوباره این چاه‌ها بیش از ۴۵۰۰ خانوار از مزایای آنها بهره مند شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441342

مهمترین اخبار ایران و جهان: