نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 17:38

۶۰ کیلومتر آتش‌بر در نهاوند ایجاد شد

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند از ایجاد ۶۰ کیلومتر آتش‌بر در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

داریوش عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه ۶۰ کیلومتر آتش‌بر در نهاوند ایجاد شد اظهار کرد: این آتش‌برها در مناطق بحرانی و حادثه‌خیز شهرستان از جمله وزمستان، اطراف سراب‌های گاماسیاب، گیان و فارسبان و دیگر مناطقی که احتمال خطر و آتش‌سوزی دارند ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه برای ایجاد آتش‌برها ۹۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است به دیگر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع علاوه بر ایجاد آتش‌بر، گشت‌های مراقبتی و حفاظتی و تشکیل کشیک آتش‌سوزی در محل اداره نیز از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع علاوه بر ایجاد آتش‌بر و گشت‌های مراقبتی و حفاظتی و تشکیل کشیک آتش‌سوزی در محل اداره نیز از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی از آموزش دهیاران روستاهای مناطق در معرض خطر خبر داد و گفت: با آموزش‌هایی که به دهیاران روستاها داده شده سطح آگاهی آنان نسبت به مسائل مراتع افزایش یافته و آنان نیز هشدارهای لازم را به کشاورزان در این خصوص ارائه می دهند. 

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434342

مهمترین اخبار ایران و جهان: