نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:02

عربستان: درخواست خروج اتباع از لبنان به دلیل درگیری در «عین الحلوه» بود

سفیر سعودی در لبنان گفت که درخواست خروج اتباع عربستان از این کشور به دلیل تحولات و درگیری‌ها در عین الحلوه بوده است نه مسئله دیگری.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ولید بخاری»، سفیر عربستان سعودی در ریاض بعد از گذشت چند روز از تصمیم سفارت این کشور در لبنان مبنی بر درخواست خروج فوری اتباع سعودی از این کشور، به رسانه های لبنانی گفت که این درخواست صرفا به دلیل درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه بوده است نه چیز دیگری.

هفته گذشته اردوگاه عین الحلوه که هزاران پناهنده فلسطینی را در کنار شهر صیدای لبنان جای داده، شاهد درگیری بین گروه‌‌های فلسطینی بود که بیش از 10 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

این مسئله باعث شد که عربستان سعودی، به تبع آن، کویت، قطر، امارات و بحرین خواستار احتیاط شهروندان شدند و در این بین، بجز کویت، بقیه خواستار خروج فوری از لبنان شدند.

این اقدام سعودی‌‌ها آن هم با قید فوریت برای خروج اتباعش این شائبه را ایجاد کرد که در روزها و ساعات آینده اتفاق مهمی مانند حمله به لبنان رخ خواهد داد و برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان نیز دست به اقدام مشابه زد. به همین دلیل، مقامات لبنان به این اظهارات واکنش نشان داد و خواستار توضیح سعودی‌ها شد.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان شنبه شب در واکنش به هشدارهای امنیتی برخی از کشورهای عربی و آلمان به اتباع خود در این کشور اعلام کرد  که جای نگرانی در خصوص وضعیت لبنان نیست.

وی تاکید کرد که در نتیجه رایزنی با فرماندهان نظامی و امنیتی، شرایط موجود نشان می‌دهد که وضعیت امنیتی به طور کلی نگران کننده نیست و تماس‌های سیاسی و امنیتی برای حل حوادث  اردوگاه «عین الحلوه» پیشرفت‌هایی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1431742

مهمترین اخبار ایران و جهان: