نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 09:22

سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان ۴.۸ مترمربع است

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان از لزوم توجه بیشتر به سرانه فضای آموزشی خبر داد و گفت: سرانه کنونی فضای آموزشی در هرمزگان 4.8 متر مربع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی باوقار زعیمی سرپرست اداره کل نوسازی و توسعه مدارس هرمزگان صبح امروز با بیان اینکه وضع موجود سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان ۴/۸ مترمربع می باشد، اظهار داشت: با جدیت به دنبال ارتقای سرانه فضای آموزشی در استان می باشیم.

وی همچنین افزود: در سند تحول بنیادین در زیرنظام فضا سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۸/۳ مترمربع تعریف شده است که امروز در کشور متوسط این رقم ۵/۲ مترمربع می باشد .

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت می باشد، ابراز داشت: شهرستانهای بندرعباس ، میناب و قشم نیازمند توجه بیشتری به ارتقای سرانه فضای آموزشی می باشند.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی پیش از انقلاب کمتر از ۱/۵ مترمربع بود که در حال حاضر به برکت پیروزی انقلاب اسلامی این رقم به ۵/۲ متر مربع رسیده است،خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به این سرانه خیرین مدرسه‌ساز که همواره یاری‌گر نظام تعلیم وتربیت بودند مشارکت چشمگیری داشتند.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد از پروژه‌های تکمیلی این استان در سالهای اخیر با مشارکت خیرین احداث شده است، تصریح داشت: میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان می باشد.

باوقار در پایان گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان بازوی توانمند اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان از ابتدای تأسیس به عنوان یک نهاد مردمی با بیش از۷۰۰ خیر مدرسه ساز گام‌های بلندی در مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی استان هرمزگان برداشته‌ است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396786

مهمترین اخبار ایران و جهان: