نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:20

امیدآفرینی رسانه‌ها جامعه را از بن بست خارج می کند

سارری- کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نقش رسانه را در شناسایی و تقویت هنجارهای دینی مهم برشمرد و گفت: امیدآفرینی جامعه را از بن بست خارج می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله نوری راد به مناسبت روز و هفته خبرنگار در بازدید از خبرگزاری مهر در مازندران با تبریک به مناسبت روز خبرنگار و تقدیر از این رسانه به عنوان رسانه برتر در سطح استان، نقش خبرگزاری مهر را در شفاف سازی در جامعه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شفاف سازی از جمله شاخص‌های رسانه مهر است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم یاد کرده است، گفت: قلم سبب پیشرفت و تغییر در جامعه می‌شود و می‌تواند جامعه را متحول کند و سبب ایجاد تغییراتی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره شود.

حجت الاسلام نوری راد با بیان اینکه رسانه و خبرنگار باید در حوزه امید آفرینی گام بردارد و آن را سرلوحه کار قرار دهد، گفت: جامعه نیازمند امید است و امید به کار تولید و اینکه آینده ما روشن است، امری ضروری است.

وی با عنوان که همه آحاد مردم باید در حوزه‌های کاری خود تلاش و کوشش کنند یادآور شد: امید آفرینی جامعه را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سیاسی از بن بست خارج می‌کند تغییرات و تحولات به شرطی ایجاد می‌شود که امید آفرینی داشته باشیم..

رئیس دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ساری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امید آفرینی در جامعه گفت: در زندگی اجتماعی باید امید داشته باشیم و اگر امید نداشته باشیم جامعه مرده خواهد بود زیرا جامعه پویا مستلزم داشتن امید است و برای رسیدن به جامعه ایده آل دینی و اسلامی باید امید داشته باشیم و رسانه و خبرنگار باید هنجارهای دین را تقویت و این هنجارها را شناسایی تبیین و معرفی کند.

وی جهاد تبیین در حوزه هنجارهای دینی را مسئله مهم برشمرد و گفت: تقویت هنجارهای دینی منجر به محو و یا کنترل ناهنجاری‌ها می‌شود و از این رو رسانه در شفاف سازی هنجارهای دینی نقش مهمی دارد و اگر جوان ایرانی نسبت به این هنجارها شناخت محکم و زیربنایی داشته باشد به سمت آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها پیش نخواهد رفته.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445042

مهمترین اخبار ایران و جهان: