نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 15:02

معاملات غیررسمی مسکن در زنجان  باید سلب صلاحیت شود

زنجان-استاندار زنجان سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی مسکن تاکید کرد و گفت: دغدغه اصلی ما حرکت به سمت شفاف‌سازی و ثبت معاملات در سامانه است . 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل استانداری زنجان، گفت: ساماندهی بازار مسکن بسیار مهم است؛ چراکه مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ثبت داده‌ها و آمارهای دقیق و شفافیت معاملات، تا حدی می‌تواند بر کنترل بازار مسکن موثر باشد، ابراز کرد: حق مردم بالاتر از هر چیزی است و باید بازار مسکن در استان آرام شود و نباید اجازه دهیم بنگاه‌ها و معاملات غیرمجاز تنشی در این بازار ایجاد کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استخراج قیمت کارشناسی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف استان مورد تاکید است، بیان کرد: افزایش اجاره‌بهای واحدهای صنفی نیز در کنار موضوع اجاره بهای مسکن، یکی دیگر از مشکلات در زنجان است.

وی بر لزوم ضرورت سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی تاکید کرد و گفت: این موضوع که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و یکی از ابزارهای مهم دستیابی به داده‌های دقیق و شفاف به‌شمار می‌رود.

افشارچی عنوان کرد: تنبیه حداکثری در برخورد با معاملات غیر رسمی در بنگاه‌های مشاور املاک مورد توجه قرار گیرد و دغدغه اصلی ما حرکت به سمت شفاف‌سازی و ثبت معاملات در سامانه جامع املاک است.

وی یادآور شد: معاملات غیر رسمی و ثبت نشده محل بروز تخلف‌های مختلف و منشاء اخلال در بازار است و به دلالی دامن می‌زند؛ از اینرو سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی یکی از شاه کلیدهای حل مشکلات است.

استاندار زنجان، ضمن تأکید بر همراهی با اصناف تصریح کرد: ولی با تخلف هم برخورد می‌کنیم و باید بازار مکسن طوری کنترل شود که آسایش و آرامش مردم تأمین شود.

وی به فراهم شدن امکان ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان در سامانه جامع املاک و اسکان کشور اشاره کرد گفت: برای افزایش اطلاع شهروندان از این امکان و خدمت ارائه شده، لازم است اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418142

مهمترین اخبار ایران و جهان: