نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 17:49

تاکنون ۱۵ استان برای شرکت در سوگواره ملی عاشورایی اعلام حضور کرده‌اند

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۵ استان برای شرکت در سوگواره ملی عاشورایی اعلام حضور کرده‌اند اما این آمار نهایی نیست و تعداد استان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز مسعود مرواری، معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: ظرفیت بی‌بدیل هنر تعزیه در استان کتمان‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی ظرفیت بالایی در حوزه هنر تعزیه دارد، گفت: طی دهه اول محرم در سال جاری، ۴۵ گروه تعزیه در قالب ۴۸۰ مجلس در استان به اجرای مراسم پرداختند و یکی از دلایل اصلی که میزبانی این سوگواره به استان داده شد، همین موضوع بوده است.

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: سوگواره ملی هنری عاشورایی به‌منظور هنر افزایی هنرمندان داخل استان و تعامل با سایر هنرمندان سراسر کشور است که تاکنون در بخش‌های مختلف این سوگواره اعلام‌حضور از سمت ۱۵ استان قطعی شده اما این آمار نهایی نیست و تعداد استان‌ها افزایش پیدا می‌کند. 

دبیر اجرایی جشنواره ملی هنری عاشورایی ابراز داشت: این سوگواره در بخش‌های مختلف هنر تعزیه، عکس، کتیبه، پرچم و لباس برگزار می‌شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418686

مهمترین اخبار ایران و جهان: