نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 10:20

آغاز عملیات اربعین در کرمانشاه از ۲۵ مرداد

کرمانشاه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به انجام پروژه‌های زیرساختی در مزر خسروی از آغاز عملیات اربعین در کرمانشاه از ۲۵ مرداد خبر داد.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های زیرساختی اربعین، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های اربعین پیشرفت‌های خوبی را داریم و نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار بهتری را شاهد هستیم و دیگر ایجاد زیرساخت‌های جدید را نخواهیم داشت و به دنبال تکمیل پروژه‌ها هستیم.

وی افزود: روز گذشته نشست ستاد اربعین در مرز خسروی برگزار شد و در تاریخ ۲۵ مرداد آغاز عملیات اربعین را خواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آب و فاضلاب و همچنین برق مورد نیاز مرز پایانه خسروی با هماهنگی انجام گرفته با شرکت آبفای استان و شرکت توزیع برق تأمین خواهد شد.

شعبانی بیان کرد: پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون زائر امسال از مرز خسروی تردد کنند که با ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی انتظار تردد شبانه را نیز داریم.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل بین شهری و در محل پایانه مرزی خسروی نیازمند ساماندهی جدی است زیرا سال گذشته مردم برای تردد با مشکل مواجه شدند.

شعبانی گفت: در حال حاضر ۲۰ گیت داریم که ۹۲ گیت دیگر به آن اضافه می‌شود و در مجموع ۱۱۲ گیت برای تسریع در عبور زوار در مرز خسروی آماده سازی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: مواکب اربعین کرمانشاه می‌توانند تا قبل از ۱۰ شهریور از مرز دلخواه خود عبور کنند اما از ۱۰ شهریور عبور تنها از مرز سومار امکان پذیر است.

شعبانی بیان کرد: زیرساخت‌های مرز در سومار نیز نیازمند تقویت است و بنا داریم مشکلات را در این مرز کاهش دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417486

مهمترین اخبار ایران و جهان: