نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:15

ارائه آموزش‌ خودمراقبتی توسط 71 هزار و 470 سفیر سلامت در خراسان‌شمالی

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۷۱ هزار و ۴۷۰ سفیر سلامت آموزش‌های خودمراقبتی فردی را ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز نازی شکرالهی، مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی خودمراقبتی اظهار کرد: در ۳ ماه نخست امسال ۷۱ هزار و ۴۷۰ سفیر سلامت آموزش‌های خودمراقبتی فردی را ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خود مراقبتی از ضروریات مهم اجرای برنامه تحول سلامت است، گفت: اجرای برنامه خود مراقبتی با افزایش سواد سلامت از بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی پیشگیری می‌کند.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه اکنون ۶۳ هزار و ۶۶۸ خانوار تحت پوشش رابطان سلامت هستند، افزود: خود مراقبتی از ضروریات مهم اجرای برنامه تحول سلامت است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به ‌عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به‌طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند.

وی ادامه داد: با خود مراقبتی می‌توان وضعیت سلامت خود را با کمترین هزینه درمان و سطح سلامت قبلی خود را به دست آورد، فرد از طریق خود مراقبتی ضمن بها دادن به ارزش وجودی خود، کارایی و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهیم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401442

مهمترین اخبار ایران و جهان: