نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 12:12

پرورش نیروهای فنی و کارآمد رویکرد اصلی جهاد دانشگاهی است

اردبیل- معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: پرورش نیروی فنی و کارامد در رشته‌های مختلف تحصیلی و عمومی از رسالت‌های جهاددانشگاهی در حوزه معاونت آموزشی و کارآفرینی است.

بهرنگ کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تخصص گرایی در انجام مأموریت‌های آموزشی سبب تقویت جایگاه آموزشی جهاددانشگاهی در کشور و به تبع آن در کمیته‌های تخصصصی استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرورش نیروی فنی و کارآمد در رشته‌های مختلف تحصیلی و عمومی از رسالت‌های جهاددانشگاهی در حوزه معاونت آموزشی و کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: حرکت از دوره‌های عمومی به سمت دوره‌های تخصصی و مهارت محور ضرروری است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل با تاکید بر ایجاد مرجعیت در عرصه آموزش مهارت‌های کاربردی با بازتعریف و تدوین دوره‌های ویژه براساس نیازهای استانی و بومی ادامه داد: مرجعیت در کنار دید تخصص گرایی در انجام مأموریت‌های آموزشی سبب تقویت و ایجاد جایگاه در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی استانی شده و اولویت برنامه در تقویت این ارتباط استفاده از ایده و نظریات نخبگان در بروز رسانی و استفاده از آخرین اطلاعات علمی و تخصصی در موضوعات مطروحه می‌باشد.

کوهی برگزاری فراخوان، شناسایی افراد توانمند، برنامه ریزی در راستای استفاده از افکار و ایده‌های جدید افراد در عرصه آموزش و کارآفرینی، برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی براساس نیازهای استانی را از برنامه‌های این معاونت اعلام کرد و افزود: شناسایی نیازهای آموزشی در سطح استانی و طبقه بندی، برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات در حوزه‌های مورد نیاز در حال انجام است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های آموزشی این نهاد براساس نیازسنجی و رفع مشکلات جامعه بیان کرد: تمامی برنامه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با هدف ارتقای منابع انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با نیازهای استان و کشور صورت می‌گیرد که این اقدامات نیازمند مطالعه در زمینه میزان اثر بخشی در سطح کشور است.

کوهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با پشتوانه بیش از چهار دهه تجربه علمی، عملی و با برخورداری از ظرفیت‌های متنوع و به روز قادر به ارائه خدمات آموزشی تخصصی پیشرفته به عموم جامعه و تأمین نیازهای آموزشی دستگاه‌ها، نهادها و مراکز صنعتی و اجرایی در سطح کشور است.

وی گفت: در واقع آموزش‌های جهادانشگاهی با هدف ارتقای منابع انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با نیازهای تخصصی کشور بنیان نهاده شده تا در سایه آن کارایی‌های لازم برای پذیرش و ایفای مؤثر وظایف اجتماعی و شغلی حاصل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419486

مهمترین اخبار ایران و جهان: