نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 14:01

بهره برداری از فاز نخست آزادراه شوشتری تا پایان سال جاری

معاون فنی عمران شهرداری تهران گفت: بهره برداری از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری تا پایان سال جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، امروز با حضور هادی حق‌بین سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری تهران و مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و جمعی از متخصصان حوزه عمرانی، از پروژه آزادراهی شهید شوشتری در شرق تهران بازدید صورت گرفت.

حق‌بین در جریان این بازدید، ضمن بررسی آخرین وضعیت و روند پیشرفت پروژه بر اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست این آزادراه تا پایان سال تاکید کرد.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، آزادراه شهید شوشتری را یکی از کلان‌پروژه‌های دوره ششم مدیریت شهری ارزیابی کرد که در سنوات گذشته به واسطه گلوگاه‌هایی نظیر معترضین و تامین مالی مورد توجه قرار نگرفته بود.

وی با اشاره به نقش این پروژه در کاهش بار ترافیکی بزرگراه بسیج، آخرین وضعیت تملک اراضی معارض را نیز بررسی و نسبت به تسریع عملیات عمرانی پیش از شروع نیمه دوم سال تاکید کرد.
گفتنی است پروژه بزرگراهی شهید شوشتری که از اوایل دهه ۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده، در دوره ششم مدیریت شهری به پروژه آزادراهی تغییر وضعیت پیدا کرده است و ملاحظاتی از قبیل تعریض معبر و ملاحظات ایمنی و امنیتی متناسب با کاربری‌های مجاور نیز در دستورکار قرار دارد.

این شریان مواصلاتی به عنوان یکی از کمربندهای جنوبی و شرقی تهران، بار ترافیکی بزرگراه بسیج و مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تهران را  به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.
با افتتاح فاز نخست این آزادراه، بار ترافیکی بزرگراه آزادگان مسیر غرب به شرق و بلوار امام رضا پیش از ورود به بزرگراه بسیج، به بلوار هجرت بالاتر از ورزشگاه تختی و در ادامه ناحیه شمالی بزرگراه بسیج هدایت خواهد شد.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420086

مهمترین اخبار ایران و جهان: