نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:18

درخواست مجوز ۷۵ موکب آذربایجان غربی برای حضور در مراسم اربعین

ارومیه - رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: از اول خردادماه برای ثبت نام مواکب اربعین حسینی فراخوان داده شده و تا به امروز ۵۷ موکب از شهرستانهای استان درخواست مجوز کرده اند.

سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ستاد اربعین تا به امروز مجوز برپایی و فعالیت ۲۵ موکب استان را صادر کرده و مابقی در حال بررسی هستند، افزود: از مرز بازرگان تا تمرچین ۳۰ موکب، اقلیم کردستان شش موکب، منطقه عربی تا بغداد هم شش موکب، همچنین ۲۰ موکب در کربلا، نجف و سامرا آماده پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر حسینی با حدود دوهزار خادم فعال خواهند بود که از مواکب استان‌های معین گذرگاه هم کمک گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی اضافه کرد: خدمت به زوار اربعین حسینی جزو اولویتهای ستاد اربعین بوده که خوشبختانه حضور نیروهای داوطلب علاقمند مردمی موجب خدمات بهتر و بیشتر در این زمینه شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و عموم مردم که تمایل به برپایی موکب دارند، می‌توانند با حضور در ستاد و پر کردن فرم مربوطه در کمتر از یک روز مجوز را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات استان به هیچ وجه حق ندارد برخلاف نیت مردم، نذورات را در جاهای دیگر هزینه کند، افزود: برای این منظور در برخی از موارد نذورات به برخی طرح‌ها بیشتر می‌شود در حالی که پول برای انجام طرحی دیگر وجود ندارد.

حسینی از خیران و مردم استان خواست نحوه هزینه‌کرد نذورات را به ستاد عتبات محول کرده و در صورت امکان انداختن پول نقد در ضریح امامان معصوم (ع) در کشورهای عراق و سوریه خودداری کنند و آن را مستقیم به ستاد بازسازی عتبات تحویل دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419342

مهمترین اخبار ایران و جهان: