نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:26

تفاهم نامه وزارت علوم برای تامین مسکن دانشگاهیان

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از امضا تفاهم‌نامه همکاری این وزارتخانه با یکی از بانک ها در راستای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از وزارت علوم، علی خطیبی در خصوص این تفاهم‌نامه همکاری گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت در راستای جهش تولید مسکن و اجرای طرح ملی نهضت مسکن و از آنجائیکه کمک به تأمین مسکن دانشگاهیان همواره یکی از دغدغه‌های مهم وزیر علوم در دولت سیزدهم بوده است، با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته، این تفاهم‌نامه همکاری بین یکی از بانک ها و وزارت علوم منعقد شد.

وی با اشاره به رضایت این وزارتخانه از خدمات بانک مذکور به مدیران اساتید و دانشجویان سراسر کشور خاطرنشان کرد: اطمینان داریم که این تعامل و همکاری ثمرات و برکات بسیاری برای وزارت علوم و بانک مورد تعهد به دنبال خواهد داشت.

خطیبی گفت: بر این اساس، بانک مورد تعهد به منظور تأمین مالی بخشی از هزینه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات (طبق سهمیه سالانه تعیین شده توسط بانک مرکزی) برای احداث خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان و مسکن دانشگاهیان (طبق معرفی وزارت عتف) در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن عهده‌دار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ مدت اجرای این تفاهم‌نامه ۳ سال شمسی است که در صورت توافق کتبی طرفین، مدت آن قابل تمدید خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404586

مهمترین اخبار ایران و جهان: