نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 08:57

۵۰ سلاح تیراندازی بلا استفاده در قم وجود دارد

قم- رئیس هیئت تیراندازی استان قم گفت: در قم نهادی‌های مختلف سالن تیراندازی دارند و ۵۰ سلاح نیز در قم وجود دارد که استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد متقیان نژاد شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر حضور خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی نباشد برنامه‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود بازخورد بیرونی نخواهد داشت.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم عنوان داشت: هادی قرباغی امروز به عنوان نماینده ای از استان قم در مسابقات قهرمانی جهان در باکو حضور دارد که ۱۰۹ کشور با تیم اصلی خود در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

متقیان نژاد بیان داشت: برای اولین بار در رشته تیراندازی قم، ورزشکاری در این سطح از رقابت‌ها حضور دارد و امکان دریافت سهمیه المپیک نیز در این رقابت‌ها وجود دارد.

وی عنوان داشت: تیراندازی رشته‌ای تجهیزات محور و هزینه بر است و داشتن اسلحه مناسب و لباس برای رقابت‌های حرفه ای و حضور در تیم ملی ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز بیشترین قهرمانان جهان و المپیک در رشته تیراندازی در کشورهای آسیایی حضور دارند بیان داشت: در ایران نیز رشته تیراندازی در حال رشد است، اما آنگونه که باید به این ورزش نگاه شود توجه لازم صورت نمی‌گیرد.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم افزود: برای حضور در تیم ملی و اردوها داشتن چند اسلحه و لباس ضروری است که اگر کسی توانایی مالی لازم برای تهیه این وسایل را نداشته باشد ادامه فعالیت برای وی بسیار دشوار خواهد بود و اغلب نیز نمی‌توانند این ورزش پر هزینه را ادامه دهند.

جز ۵ استانی هستیم که سالن تیراندازی الکترونیکی نداریم

متقیان نژاد ابراز داشت: جز ۵ استانی هستیم که سالن تیراندازی الکترونیکی نداریم و در حال حاضر ۹ دستگاه الکترونیک در اختیار داریم که البته هزینه‌های بالایی دارد.

وی بیان داشت: در استان قم نهادی‌های مختلف سالن تیراندازی دارند و ۵۰ سلاح در قم وجود دارد که استفاده نمی‌شود که به نهادها پیشنهاد دادیم از سالن هیئت تیراندازی برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کنند.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم با بیان اینکه در اهداف پروازی دو سرمایه گذار ورود کرده که در کهک و سمت کاشان است افزود: از نظر سلاح در اهداف پروازی رتبه ۵ کشوری را داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442886

مهمترین اخبار ایران و جهان: