نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:59

مکاتبات کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی و امید به حل مشکل ژیمناستیک

کمیته ملی المپیک در تلاش است با همکاری فدراسیون جهانی مشکل فدراسیون ژیمناستیک را حل کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون ژیمناستیک بعد از مدت‌ها کشمکش داخلی و خارجی، با وجود داشتن رئیس جدید باز هم روی خوش به خود ندید حتی به نظر می‌رسد اوضاع از قبل هم بحرانی‌تر شده است.

مقامات بین‌المللی که در زمان ریاست صالحی‌امیری گفت‌وگویی را برای حل مشکلات داشتند، بعد از اینکه دیدند نتیجه‌ای حاصل نشده در نامه‌ای به ایران، ژیمناستیک کشورمان را تهدید به تعلیق کردند. در زمان برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۴ اسفند هم‌ نماینده جهانی حضور داشت و همه حاشیه‌ها به فدراسیون جهانی گزارش شد به همین دلیل این فدراسیون زمانی را به ایران داد تا مشکلات حل شود که البته این فرصت به پایان رسید. 

کمیته ملی المپیک به دنبال حل مشکل ژیمناستیک

حالا با شرایطی که ژیمناستیک دارد و اینکه تعلیق در کمین این ورزش است به نظر می‌رسد مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در تلاش هستند تا با یک راه حل اساسی این بحران را رد کنند. 

محسن سلیمانی دبیر سابق فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌وگو با فارس، در این خصوص، گفت: ۹ فروردین دبیر فدراسیون جهانی ژیمناستیک ایمیل زد که ما رئیس ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم. حدودا ۲ هفته بعد در نامه‌ای که ارسال کردند سوالاتی داشتند که بدون جواب ماند البته کمیته ملی المپیک قبول کرد انتخابات دوباره برگزار شود.

وی افزود: این حرف را آقای خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک به من زد به همین دلیل بود که فدراسیون ایران تعلیق نشد. 

البته دبیر سابق فدراسیون ژیمناستیک در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده که به نظر می‌رسد وزارت ورزش به دنبال راهی غیر از برگزاری دوباره انتخابات است. 

مکاتبه محرمانه با مقامات جهانی

مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در رابطه با وضعیت فدراسیون ژیمناستیک گفت: با وزارت ورزش نشستیم و به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم و مکاتبه محرمانه با فدراسیون جهانی داشتیم. از فدراسیون جهانی راهکار خواستیم و منتظر پاسخ‌ آنها هستیم. ضمن اینکه درباره اعزام رشته ژیمناستیک، تیم چهار نفره‌ای را امیدوارانه می‌فرستیم. رئیس فدراسیون دیروز در جلسه با ما توضیح داد که امید به مدال دارند. این امید از طرف مرکز نظارت هم وجود دارد.

پیش از این هم علی رغبتی مشاور ورزش و جوانان گفته بود: تلاش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که موضوع ژیمناستیک حل و فصل شود البته اگر فدراسیون جهانی نظر دیگری داشته باشد تلاش خواهیم کرد با کمترین هزینه با آنها به یک اتفاق نظر برسیم.

حالا باید دید با این اوضاع تکلیف ورزش ژیمناستیک چه خواهد شد و مسئولان ورزش کشورمان چه تدابیری برای حل مشکل اندیشیده‌اند؟ مشکلات مدیریتی و اختلافاتی که بین مسئولان ورزش کشور وجود داشت باعث شد تا ورزشکاران ملی‌پوش کشورمان تعدادی از مسابقات را از دست بدهند. 

اخیرا نیز فدراسیون جهانی با تمدید لایسنس ۲ ژیمناست موافقت نکرد چرا که تاکید داشت نامه ارسالی باید با مهر و امضای رئیس باشد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421242

مهمترین اخبار ایران و جهان: