نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 14:52

۷۵۰۰ متر مربع به فضای بهداشتی درمانی شهرستان دشتی اضافه شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: طی ۲ سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای بهداشتی درمانی شهرستان دشتی افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز احمدی ظهر شنبه در نشست کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی با قدردانی از دغدغه ائمه جمعه، فرماندار و نماینده شهرستان در مورد مسائل حوزه سلامت گفت: شهرستان دشتی در سال گذشته در بسیاری از شاخص‌های بهداشتی درمانی از جمله استانداردسازی خانه‌های بهداشت، خدمات میان‌سالان، خدمات دهان و دندان به دانش آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی، نسخه‌نویس الکترونیک و آزمون‌های جامه بهورزان، مراقبین و کارشناسان حائز رتبه اول در سطح استان شده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته بیمارستان زینبیه خورموج از لحاظ جذب متخصص پس از بیمارستان خلیج‌فارس حائز رتبه دوم در سطح استان بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: در ۲ سال گذشته و از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون با صرف اعتباری بالغ‌بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای بهداشتی درمانی شهرستان افزوده شده و دو هزار میلیارد ریال تجهیزات بهداشتی درمانی خریداری‌شده که برگ زرینی بر خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت انقلابی افزوده است.

وی از تبدیل وضعیت ۱۲۰ نفر از کارکنان حوزه سلامت شهرستان دشتی در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: اشتغال ۲۳ پزشک عمومی در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان، شبانه‌روزی شدن داروخانه کاکی و افزایش ساعات کار داروخانه شنبه از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سلامت شهرستان دشتی در ۲ سال گذشته بوده است.

در این جلسه مسئول واحد پیشگیری از بیماری‌های واگیر، مسئول پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و مسئول برنامه کودکان واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نکاتی را پیرامون بیماری سالک، ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان و نیز قانون حمایت از مادران شیرده ارائه دادند که مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426986

مهمترین اخبار ایران و جهان: