نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 17:40

تصمیم‌گیری درباره اوکراین بدون مشارکت مسکو درنشست جده بی‌معنی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه تصمیم‌گیری درباره اوکراین بدون مشارکت مسکو در نشست جده بی‌معنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هرگونه تصمیم گیری در نشست جده درباره اوکراین بدون مشارکت مسکو پوچ و بیهوده است.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط آمده است: ما باید دو چیز را از هم تفکیک کنیم؛ حل و فصل وضعیت در میدان و تحکیم آن در سطح سیاسی. همانطور که گفتم، بدون مشارکت روسیه - این پوچ و بی‌معنی است.

«ماریا زاخارووا» در این باره ادامه داد: فکر می کنم همه این را می فهمند. موضوع دیگر این است که در مورد وضعیتی صحبت کنیم که آن را نه روسیه، بلکه غرب تحریک و ایجاد کرده است.

عربستان سعودی امروز میزبان نشستی در ارتباط با بحران اوکراین است.

این نشست در شهر جده برگزار می‌ شود و بنابر اعلام وزارت خارجه عربستان در آن شماری از مشاوران امنیت ملی کشورهای دوست و برادر مشارکت خواهند داشت.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرده که این نشست در راستای تلاش‌ های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ارتباط با برقراری صلح و پایان دادن به جنگ اوکراین برگزار می‌ شود.

مقامات ریاض ابراز امیدواری کرده‌ اند که این نشست به تقویت گفتگوها، همکاری‌ ها و هماهنگی‌ ها در راستای پایان دادن به جنگ اوکراین از راهکارهای دیپلماتیک و سیاسی منجر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427342

مهمترین اخبار ایران و جهان: