نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 11:00

شب سخت اوکراین بعد از حمله به نفتکش روس؛ زیر آتش با ۷۰ نوع سلاح

براساس اعلام نیروی هوایی اوکراین، ارتش روسیه در شبانه‌روز گذشته در پاسخ به حمله کی‌یف یه نفتکش مسکو در دریای سیاه، چندین و چند موج از حملات هوایی را علیه مواضعی در اوکراین تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، نیروی هوایی اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که «از عصر دیروز تا بامداد امروز، ارتش روسیه در مجموعِ چندین موج از حملات، از ۷۰ فقره سلاح در حمله هوایی استفاده کرده است.»

همچنین بنا به اعلام نیروی هوایی اوکراین، روسیه سه موشک مافوق صوت کینژال نیز پرتاب کرده اما اطلاعاتی دیگری در این‌باره منتشر نشده است.

یوری اینات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که منطقه خملینتسکی، یکی از اهداف حملات شبانه روسیه بوده است. وی افزود: حالا، این فرودگاه استاروکوستیانتینیف است که دشمن را مشغول کرده است.» به گفته وی، روسیه پیش‌تر در اواخر جولای به این فرودگاه نظامی حمله کرده بود.

همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ارتش روسیه در این حملات یک مرکز انتقال خون در منطقه خارکف در شمال شرقی اوکراین را هدف قرار داده‌است!

زلنسکی مدعی شد که یک «بمب هوایی هدایت‌شونده» به این مرکز در کوپیانسک برخورد کرده است. این شهر در فاصله چند کیلومتری از مرز مسکو واقع شده است. وی همچنین این حمله ادعایی را جنایت جنگی خواند.

پیش از این موشک‌های روسیه یک کارخانه صنایع هوایی به نام «موتور سیچ» را هدف قرار داده بودند. دولت کی‌یف از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ابتدای فوریه ۲۰۲۲، این کارخانه را مصادره کرده بود. کارخانه مذکور در شهر خملنیتسکی در غرب اوکراین در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی کی‌یف پایتخت این کشور واقع شده است.

حملات روسیه پس از آن رخ داد که اوکراین با استفاده یک از پهپاد به نفتکش روسیه در تنگه کرچ حمله کرد. روز قبل از آن نیز کی‌یف یک ناو دیگر روسیه را هدف قرار داده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428242

مهمترین اخبار ایران و جهان: