نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:33

شورای قرآنی در ۱۵ شهرستان مازندران تشکیل شد

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران از تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی در ۱۵ شهرستان و چهار شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشنبه در نشست شورای قرآنی ضمن تسلیت ایام محرم و محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم افزود: همه ما یا قرآن و یا اکبر بودن قرآن را جدی نگرفتیم و بدون شک باید قرآن و عترت را ترویج و تبلیغ کنیم و به گفتمان‌سازی آن بپردازیم و به سبک زندگی دربیاوریم.

وی با بیان این که حفظ و قرائت، مقدمه‌ای است برای اینکه قرآن تبدیل به سبک زندگی شود، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند خواندن قرآن تبدیل به عادت عمومی شود و همه مردم روزانه یک الی دو صفحه قرآن بخوانند و به رغم آن که قاریان خوبی داریم اما با تعمیم رجوع به قرآن فاصله داریم.

این مسئول اضافه کرد: چنانچه ۶۰ میلیون نفر هر روز یک صفحه قرآن بخوانند برای ما مطلوب‌تر از این است که ما ۶ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم اما ۵۴ میلیون نفر اصلاً رجوعی به قرآن نداشته باشند.

وی با تاکید بر شرکت در جز خوانی دسته جمعی، قرآن‌خوانی سیار و غیره عنوان کرد: کاری کنیم که رغبت به قرآن همچون دروس دیگر زیاد شود و حافظان کل قرآن در مملکت به‌دنبال کار هستند و باید برایشان جایگاهی درنظر گرفته شود یا دروس و کلاس‌هایی که الزامی باشد برگزار شود.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: باید برای کسانی که آموزش قرآنی دیدند، کار تعریف کنیم تا استفاده و بهره ببرند.

آیت الله محمدی لائینی خواستار ایجاد راهکارهایی برای بهره‌مندی قانونمند و قانونی از کلاس‌های قرآنی شد و تاکید کرد: اصل این است که فضا معنوی شود و اگر این طور باشد گرایش به معنویات و امور معنوی بیشتر می‌شود نه اینکه گرایش ابزاری باشد.

وی گفت: متأسفانه با تهاجم فرهنگی غرب فضا مادی شده و توجه خانواده‌ها به قرآن به حاشیه رفته است، البته در برخی از کشورهای عربی توجه به قرآن خیلی خوب است پس تنور بازار تعلیم و تعلم مسجدی به قرآن باید گرم شود.

وی با بیان اینکه ما نظام حکمرانی قرآنی نداریم، بیان کرد: موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی قبض آب و برق خود را نمی‌توانند پرداخت کنند و در ایام کرونا ۴۰۰ مؤسسه قرآنی در مازندران تعطیل شده است و خانواده‌ها برای فرستادن فرزندان به کلاس‌های قرآنی رغبت ندارند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: وجود یک دارالقران متمرکز با در اختیار داشتن شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خوب است البته این نگاه نیاز به بررسی و اجرا به‌صورت پایلوت دارد.

وی از تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در ۱۵ شهرستان و چهار شهر استان خبر داد و گفت: برگزاری ۱۱۰ جلسه تفسیر قرآنی به برنامه‌های موجود در این زمینه در استان در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395786

مهمترین اخبار ایران و جهان: