نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:30

دانشجویان بسیجی اردبیل هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

اردبیل- دانشجویان اردبیل با صدور بیانیه‌ای اقدام غیر انسانی و جنون آمیز مدعیان آزادی بیان و دولت‌های حامی گروه‌های افراطی در هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هسته بین المللی بسیج دانشجویی استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای اقدام غیر انسانی و جنون آمیز مدعیان آزادی بیان و دولت‌های حامی گروه‌های افراطی در هتک حرمت به قرآن کریم را شدیداً محکوم کرده و خواستار مقابله و واکنش به چنین اقدامات بی‌شرمانه و شنیع شد.

متن بیانیه بدین شرح است:

اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند.(سوره توبه، آیه ۳۳)

اهانت به قرآن کریم یک جنایت فرهنگی و توهین آشکار به مسلمانان جهان بوده و با توجه به اینکه تحت حمایت علنی دولت سوئد و همچنین به دنبال آن مجدداً در دانمارک تکرار گردید حاکی از وجود برنامه ریزی جریان‌های ضد دین، هرج و مرج طلب و مخالف همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی و جوامع انسانی در پشت صحنه این اقدام موهن است و نقض حقوق بشر و حتی موازین اولیه انسانی را تحت پوشش آزادی به جهانیان نشان داد.

دولت، نهادهای امنیتی و پلیس سوئد و دانمارک باید متوجه این حقیقت مسلم باشند که اسلام هراسی و قرآن ستیزی نظام‌مند و سیستماتیک در استکهلم و کپنهاک با موافقت دولت و حمایت پلیس این کشورها نه تنها از دید مسلمانان و افکار عمومی دنیا به مثابه احترام به حقوق انسانی و آزادی بیان تلقی نمی‌شود، بلکه منجر به خشم و نفرت جهانی از این کشورها خواهد شد، چنانچه این روند اکنون نیز قابل مشاهده و تصدیق است.

توهین به ساحت مقدس قرآن کریم این گنجینه بی‌بدیل انسان ساز در کشورهای مدعی احترام به حقوق بشر و پیروان ادیان الهی نمی‌تواند به جایگاه بلند و رفیع این کتاب آسمانی لطمه‌ای وارد کند بلکه این قبیل اقدامات غیر انسانی تنها چهره دروغین غرب و استانداردهای دوگانه آن را بیش از پیش در معرض نمایش قرار می‌دهد.

جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل در هماهنگی با هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان اردبیل هرگونه هتک حرمت به قرآن کریم این کتاب رحمت و حِکمت و عدالت را محکوم کرده و اعلام می‌دارد:

۱- مسلمانان و آزادی خواهان عالم این اقدام ننگین و بی‌شرمانه دولت‌های خبیث را ناشی از استیصال آنان از رواج بی سابقه دین مبین اسلام در ممالک اروپایی می‌دانند، اما به دولتمردان آنان توصیه می‌شود نگاهی به تاریخ و سرنوشت امپراطوری‌های بزرگ بیاندازند که چگونه توسط اسلام عزیز درنوردیده شدند.

۲- از تمامی دولت‌های اسلامی خواستاریم در قبال این جنایت و اقدام شنیع و غیر اخلاقی تمامی روابط دیپلماتیک خود را با دولت‌های حامی این قبیل اقدامات تحریک‌آمیز تا زمان عذرخواهی قطع نموده و از هرگونه رابطه اقتصادی و تجاری با این دولت‌ها خودداری کنند.

۳- لازم است مجامع بین‌المللی حقوق بشر و به ویژه نهادهای بین المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشورهای مسلمان، قاطعانه به پیگیری جدی حقوقی و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند.

۴- اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مؤثری در سطح جهانی برای مبارزه‌ی فرهنگی با هتاکی‌های دولت‌های غربی، طرح‌ریزی و اجرایی شود و نهادهای دست اندر کار، با جدیت از آن حمایت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395842

مهمترین اخبار ایران و جهان: