نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:26

رشد ۲۷/۳ درصدی جابجایی مسافر در اصفهان در سال گذشته

اصفهان - رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از رشد ۲۷/۳ درصدی جابجایی مسافر در استان اصفهان طی یک سال اخیر خبر داد.

حسین بی غمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۹۲۶۵۲۲۱ مسافر و تعداد ۸۷۵۲۶۶ سفر طی سال گذشته در حوزه تحت پوشش این اداره کل به ثبت رسیده که این میزان نشان دهنده رشد ۲۷/۳ درصدی تعداد مسافر و یک درصدی تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بوده و نشانگر افزایش ضریب اشغال صندلی بوده که به تبع آن تکمیل ناوگان را نسبت به سال گذشته درپی داشته است.

وی گفت: بیشترین سهم جابجایی مسافر دراین مدت به ترتیب به شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، خمینی شهر و کاشان اختصاص داشته است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد، ۴۳۸۹۵۶۳ نفر مسافر درون استانی و ۴۸۷۵۶۵۸ نفر به مقصد برون استانی بوده است‌.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۲ شرکت حمل ونقل، ۳۱ باب پایانه مسافری عمومی، ۲۵ باب پایانه اختصاصی و ۵ باب پارک سوار، بیش از ۵۵۳۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، سواری و بیش از ۸۱۴۰ راننده مسافری فعال در حال ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند.

بی غمیان خاطرنشان کرد: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و راننده را به سامانه ۱۴۱ که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی می‌باشد اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات حمل و نقلی رسیدگی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157765

مهمترین اخبار ایران و جهان: