نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 18:45

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در خراسان‌شمالی

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی گفت: با توجه به تغییر رنگ‌بندی و وضعیت کرونایی استان، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

جواد شاهین‌فر، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ‌بندی و وضعیت کرونایی استان، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

وی با اشاره آمار کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: با بستری ۱۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند و متأسفانه در این بازه زمانی یک مورد فوتی کووید۱۹ در استان گزارش و ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به علائم بیماران مبتلا به کرونا در استان افزود: بیماران مبتلا به کرونا با علائم تنفسی، همانند سرماخوردگی، آبریزش بینی، تب، سردرد به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند.

شاهین‌فر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بسیار مهم و ضروری ارزیابی و اعلام کرد: طبق گزارش آخرین وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا، استان خراسان شمالی در رعایت دستورالعمل فاصله گذاری در اماکن عمومی نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد و با ۳۸.۵۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد اما در رعایت تهویه در اماکن عمومی استان، استفاده از ماسک پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به تغییر رنگ‌بندی کرونایی در استان ادامه داد: با توجه به تغییر رنگ‌بندی‌ها به سمت وضعیت پرخطر و بسیار پر خطر در برخی از شهرستان‌های استان، لازم است همشهریان عزیز توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و از تجمع در اماکن عمومی پرهیز و رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را جدی بگیرند.

وی همچنین تزریق واکسن دوز یادآور کرونا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نیاز است همشهریان عزیز نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا و تزریق دوز یادآور اهتمام لازم را داشته باشند.

این کارشناس مسئول همچنین به ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تأکید و بیان کرد: امیدواریم با مشارکت عمومی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور مدیریت بیماری کرونا به خوبی انجام و از شیوع آن جلوگیری شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125721

مهمترین اخبار ایران و جهان: