نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 12:07

توافقنامه ایران و عربستان به انزوای رژیم صهیونیستی منجر شده است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توافق میان ایران و عربستان، گفت: توافقنامه ایران و عربستان در پکن فصلی نویی در دیپلماسی منطقه غرب آسیا و یک ضربه کاری به آمریکا و اسرائیل به حساب می‌آید.

حسن هانی زاده در گفتگو با مهر، با اشاره به نامه ۳۲ نماینده مجلس اسرائیل به وزیرخارجه این کشور برای حمایت از تشکیل کشور آذربایجان جنوبی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بخاطر شکست‌های مکرر خود در داخل اراضی اشغالی و منطقه قصد دارد اینبار از آذربایجان برای ناامن کردن مرزهای شمال غربی ایران استفاده کند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درصدد احداث پایگاه‌هایی در مرز مشترک ایران و آذربایجان است، ادامه داد: رفت و آمد مقامات نظامی و عوامل موساد به آذربایجان نشاندهنده این است که رژیم صهیونیستی پایگاه‌های خودش در منطقه را از دست داده بنابراین به سمت آذربایجان خیز برداشته تا مشکلات امنیتی برای ایران ایجاد کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: اظهار نظرهای غیر منطقی «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران و تهدیدهای مکرر مقامات این کشور علیه ایران و ارمنستان نشان می‌دهد که همه این تحرکات بواسطه آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

هانی زاده با اشاره به توافق میان ایران و عربستان، گفت: توافقنامه ایران و عربستان در پکن فصلی نو در دیپلماسی منطقه غرب آسیا و یک ضربه کاری به آمریکا و اسرائیل به حساب می‌آید و از طرفی این توافقنامه به انزوای رژیم صهیونیستی منجر شده است.

وی اظهار کرد: رژیم اسرائیل در تلاش است به سمت آذربایجان خیز بردارد تا از این منطقه برای ناامن کردن ایران و شمال غرب ایران استفاده کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توافق میان ایران و عراق که سال گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: بر اساس آن قرار شد ارتش عراق مرزهای مشترک ایران و عراق را در اقلیم کردستان کنترل کند و مانع نفوذ گروهک‌های تروریستی شود بنابراین رژیم صهیونیستی نیز نمی‌تواند در اقلیم کردستان اقداماتی علیه ایران انجام دهد.

هانی زاده در پایان با بیان اینکه پایگاه‌های اسرائیل در اقلیم کردستان غیر فعال شده است، خاطر نشان کرد: ایران با نفوذ خود در منطقه غرب آسیا اسرائیل را منزوی کرده بنابراین این رژیم درصدد انتقام گیری از ایران است و سعی می‌کند از آذربایجان برای این انتقام گیری استفاده کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185365

مهمترین اخبار ایران و جهان: