نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:52

تجمیع سهمیه آرد تعدادی از روستاهای شهرستان قزوین

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان قزوین گفت: در روستاهایی که مردم دیگر نان نمی پزند یا از نانوایی نان تهیه میکنند، سهمیه آرد خام روستاهای نزدیک به یکدیگر تجمیع و تحت پوشش یک نانوایی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل نجفی در دومین جلسه کارگروه آرد و نان سال جاری که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت تجمیع سهمیه آرد خام روستایی، تصریح کرد: خانوارهای روستایی برای پخت نان، سهمیه آرد خام دریافت می کنند اما اغلب آنها در منزل پخت نان انجام نمی دهند، بنابراین با رصد و راستی آزمایی صورت گرفته تصمیم قطع سهمیه آرد خانهپز این خانوارها تصویب شد.

وی افزود: با توجه به جلسات تخصصی تصمیم گرفته شد که در روستاهایی که مردم دیگر نان نمیپزند یا از نانوایی نان تهیه میکنند، سهمیه آرد خام روستاهای نزدیک به یکدیگر تجمیع و تحت پوشش یک نانوایی قرار بگیرند در واقع در یکی از آن روستاها به عنوان روستای معین، نانوایی احداث شود و  این سهمیه به آن نانوایی اختصاص داده می شود تا اهالی چند روستا نیاز به نان خود را به واسطه آن تأمین کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان قزوین با اشاره به روستاهای منتخب بخش الموتی شرقی، گفت: بر این اساس روستاهای وربن، کوشک، گرمارود بالا، آئیین تجمیع و تحت پوشش روستای اوان قرار میگیرند، روستاهای محمود آباد، دهک، سرخ کوله تحت پوشش روستای شترخان، روستاهای روچ علیا، خوبان، وناش بالا، وناش پایین، سلیکان، ویکان، حسن آباد و ورک تحت پوشش روستای زوارک و روستای توان تحت پوشش روستای خشکچال قرار می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین روستاهای اواتر، پیچبن، اوانک، کلان، دینه رود و نرمیلات تحت پوشش روستای گرمارود، روستاهای فیشان، جولادک، ترکان تحت پوشش روستای آفتابدر قرار می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به روستاهای بخش الموت غربی، کوهین و طارم اضافه کرد: روستاهای پرچکوه، رشکین، قسطین ناحیه، فشک، روح آباد تحت پوشش روستای آکوجان، در بخش کوهین نیز روستاهای شادتپه، اوچ تپه، بابرعلیا، دره گنج علی، دره آزاد خان تحت پوشش روستای یله گنبد؛ در بخش طارم روستاهای ایل چوپان، غنچه خوران و روستای حصار تحت پوشش روستای زه آباد قرار گرفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185521

مهمترین اخبار ایران و جهان: