نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:00

آیین نمادین زنگ سپاس معلم در دبستان آزادگان ۲ سنندج برگزار شد

سنندج - همزمان با سراسر کشور آیین نمادین زنگ سپاس معلم در دبستان آزادگان ۲ سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز چهارشنبه و همزمان با دومین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم، با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس، فرماندار سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسئولین استان؛ آئین نمادین زنگ سپاس معلم در دبستان آزادگان ۲ ناحیه دو سنندج برگزار شد.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته مقام معلم اظهار داشت: در این هفته تمام تلاش این خواهد بود که از خدمات همه معلمان گرانقدر سطح استان به بهترین شکل ممکن تجلیل کنیم و این تجلیل قطعاً به صورت حاکمیتی نخواهد بود بلکه با خانواده محور کردن و جامعه محور کردن این امر در ترویج فرهنگ قدردانی از زحمات معلمان اهتمام لازم را خواهیم داشت.

وی در ادامه در خصوص جایگاه و مقام معلم گفت: گرامیداشت مقام معلم از شئون الهی است و در دین مبین اسلام وظیفه گرانقدر و ارزشمند می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین افزود: اولین معلم بشریت، خداوند متعال و دومین آن، پیامبر اکرم است و در عظمت و منزلت مقام معلم همین بس که بزرگ‌ترین معلم جهان بشریت؛ حضرت رسول خاتم (ص) به این ویژگی خود افتخار می‌کردند و فرمودند: «همانا من به عنوان معلم انسان‌ها برانگیخته شده ام».

هاشم ناظمی جلال در پایان سخنانش با اشاره به گستره فعالیت نظام تعلیم و تربیت گفت: معلمان ما از دورترین روستاها تا قلب شهرها فرایند تعلیم و تربیت را با تمام وجود به انجام می‌رسانند تا آینده این سرزمین همچنان روشن و تابان باشد.

مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان هم در این آئین ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری عنوان کرد: وقتی که در مدارس حضور پیدا می‌کنیم همان شور و نشاط دوران دانش آموزی در وجود ما مجدد متجلی می‌شود و مانند همان دوران برای معلمان خود دوباره دانش آموز می‌شویم؛ چون ما یاد گرفته‌ایم در مقابل معلمان خود همواره تعظیم نموده و از مقام آنان تجلیل نمائیم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: جایگاه و مقام معلم هیچ وقت در قالب تعاریف نمی گنجد چون معلمی ریشه در مقام ربوبیت حضرت حق و در ادامه ریشه در مقام نبوت خاصتا منبعث از جایگاه نبی مکرم اسلام (ص) دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان همچنین اظهار داشت: معلمان ما همواره در ترویج ارزش‌های ناب ایرانی و اسلامی پیشگام و پیشقدم بوده‌اند و این امر در شهدای فرهنگی ما که جان خود را در راه امنیت و آرامش این سرزمین صرف نموده‌اند بیش از همه متجلی است.

رمضانی اظهار داشت: جامعه مدیون معلم است چون هر کس در هر مقام و منصبی که هست از معلم رشد و تعالی گرفته لذا باید این فرهنگ در جامعه ترویج داده شود.

در این آئین ضمن اجرای سرود همگانی سپاس معلم توسط دانش آموزان، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری توسط دانش آموزان، تقدیر از معلمان آموزشگاه توسط مسئولین و دانش آموزان؛ زنگ سپاس معلم هم صدا با سایر مدارس استان توسط مسئولین حاضر نواخته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186065

مهمترین اخبار ایران و جهان: