نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 15:34

آموزش جوامع محلی برای مقابله با وقوع حریق در چهارمحال‌وبختیاری

شهرکرد_مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات پیش‌گیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در مناطق تحت مدیریت، با آموزش جوامع محلی در استان انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف‌پور ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای آمادگی برای اطفای حریق در مناطق و مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، جلسه آموزشی با موضوع اطفای حریق برای جوامع محلی شهرستان خانمیرزا برگزار شد.
وی افزود: این جلسه آموزشی با حضور کارشناسان آتش‌نشانی و جوامع محلی شهرستان خانمیرزا و لردگان و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد که در این جلسه نحوه کار با تجهیزات اطفای حریق و همچنین آموزش‌های لازم جهت مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارائه و از تجارب افراد بومی در این زمینه استفاده شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان عوامل طبیعی نظیر افزایش دمای هوا و خشکسالی و عوامل انسانی مانند: بی‌توجهی گردشگران، چوپانان، کشاورزان و …، ایجاد زمینه جهت انجام تخلفات محیط‌زیستی و پخش زباله در طبیعت و یا آتش زدن زباله‌ها و… را باعث آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها عنوان کرد.
یوسف پور در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و ایجاد حساسیت دربین جوامع محلی یکی از راهکارهای مؤثر برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق طبیعی و زمینه‌ساز همراهی مردم در حفاظت از محیط زیست است.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1159821

مهمترین اخبار ایران و جهان: