نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 23:39

دستور ویژه تعیین تکلیف املاک مجهول المالک طالقان

طالقان- رئیس سازمان ثبت اسناد نسبت به تعیین تکلیف املاک مجهول المالک ثبتی و تکمیل حدنگاری در شهرستان طالقان دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در بازدید عصر پنج شنبه معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از شهرستان طالقان که همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز صورت گرفت، دستور ویژه‌ای جهت تعیین تکلیف املاک مجهول المالک ثبتی و تکمیل حدنگاری این شهرستان صادر شد.

رئیس سازمان ثبت در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به فاقد سند بودن ۸۳ روستا و در مجموع مجهول المالک بودن بیش از نیمی از اراضی و املاک محدوده ثبتی شهرستان طالقان دستور داد با تهیه نقشه و به روز رسانی نقشه‌های موجود با بهره گیری از خدمات شرکت‌های برون سپار طرف قرارداد سازمان ثبت، ظرف یکسال آینده پیشرفت محسوسی در زمینه حدنگاری املاک روستایی، شهری و کشاورزی این منطقه حاصل گردد.

تشکیل کارگروه تخصصی با بهره گیری از کارشناسان مجرب، تهیه نقشه از عرصه‌های ملی باقیمانده و تعیین تکلیف و تثبیت مالکیت اشخاص در اراضی و املاک قفی با مشارکت متولیان وقف با طی تشریفات و رفع موانع قانونی و زمان بندی مشخص، از دیگر مصوبات بازدید رئیس سازمان ثبت از شهرستان طالقان بود.

انتهای پیام /

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132265

مهمترین اخبار ایران و جهان: