نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:47

اجازه ندادیم در صادرات کشمش ملایر خللی وارد شود

همدان- مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به تعلیق آزمایشگاه ملایر گفت:در این بازه زمانی نمونه‌های کشمش بدون هیچ وقفه‌ای در آزمایشگاه دیگر پایش شدند تا خللی در صادرات پیش نیاید.

جعفر امیری پریان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه استاندارد حامی صادرات کشمش ملایر است، اظهار کرد: استانداردپذیری وظیفه ذاتی و ملی است که همه آحاد جامعه به جهت حمایت از کالای با کیفیت تولید داخل و رونق اقتصاد ملی، باید به آن توجه کنند.

وی افزود: مسئولین نیز از این قضیه مستثنا نیستند و باید از حرکت ملی ترویج استاندارد ایرانی، برای اعتلای اقتصاد کشور حمایت کنند چرا که استاندارد نقطه عطف توسعه اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: تمام کشورهای دنیا برای حفظ منافع در رقابت‌های بازارهای بین المللی سعی می‌کنند تمام استانداردها را رعایت کنند؛ امروزه ملاک رقابت‌ها، کیفیت است و این مهم محقق نمی‌شود جز در سایه رعایت استانداردها.

امیری پریان خاطرنشان کرد: در پایش و نظارت اداره کل استاندارد استان همدان بر آزمایشگاه مستقر در شهرستان ملایر، بنا بر وجود عدم انطباق‌های بحرانی، آزمایشگاه مذکور با تدبیری دقیق به مدت سه ماه تعلیق شد.

وی افزود: در این بازه زمانی نمونه‌های کشمش بدون هیچ وقفه‌ای در آزمایشگاه دیگر دارای صلاحیت در مدت زمان قانونی آزمون و گواهی تأیید استاندارد برای صادرات صادر شده است تا خللی برای صادرات کشمش ملایر پیش نیاید.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه مستقر در ملایر پس از رفع عدم انطباق‌ها و طرح در کمیته فنی آزمایشگاه‌های همکار، مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲؛ با بازگشت به کار مجدد آزمایشگاه موافقت به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188865

مهمترین اخبار ایران و جهان: