نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 15:04

مخاطب‌شناسی امری لازم و اجتناب‌ناپذیر برای تربیت است

اردبیل-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: شناخت درست مخاطب امری لازم و اجتناب‌ناپذیر برای تربیت است که موجب تغییر فهم و اندیشه کج به افکاری مثبت و سازنده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت مقام روز معلم اظهار کرد: مخاطب‌شناسی امری لازم و اجتناب‌ناپذیر برای تربیت است که شناخت درست مخاطب ابزاری مستدل برای اقناع مخاطب بوده و موجب تغییر فهم و اندیشه کج به افکاری مثبت و سازنده می‌شود.

وی با بیان اینکه معلمانی که با اخلاق شایسته موجب تغییر و تحول جامعه به سوی جامعه آرمانی می‌شوند معلم‌الخیر هستند، افزود: این معلمان با اثرگذاری بر روح و جسم متعلمین در طول تاریخ موفقیت و پیروزی را برای جوامع رقم زدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: شهید مطهری (ره) شخصیتی وارسته و فرزانه و مخالف سرسخت عوام‌گرایی در جامعه بود این معلم اخلاق، عدم شناخت صحیح در راه تعلیم و تربیت را مساوی با تسامح در فهم دین قلمداد می‌کرد و معتقد به تغییر نگرش عوامانه به سوی نگرش عالمانه بود.

حجت‌الاسلام ستوده خاطرنشان کرد: امر مقدس تعلیم و تربیت در انسان‌های خودساخته نظیر شهید مطهری (ره) دیده می‌شود که تعلیم و تربیت را امری ضروری برای رشد و تعالی انسان‌ها و راه رسیدن به ربوبیت می‌دانستند.

وی به نقش مهم بانوان در امور تربیتی پرداخت و افزود: خواهران طلبه معلمان تربیتی برای هدایت و رشد و تعالی جامعه هستند و حضور مؤثر آنها در جوامع اسلامی فراهم ساختن بسترهای هدایتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188221

مهمترین اخبار ایران و جهان: