نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:41

عملیات ساخت پتروپالایش بختیاری به‌زودی در مسجدسلیمان آغاز می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار شد که پروژه پتروپالایش بختیاری نیز تامین منابع شود و پس از انجام مطالعات آن، در آینده نزدیک نیز عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه سال 1402 صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: پتروشیمی مسجدسلیمان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: همکاران ما قول دادند که در سال 1402 این کارخانه حداقل 15 درصد رشد داشته باشد زیرا این کارخانه شرایط تولید ظرفیت اسمی و چیزی بالاتر از ظرفیت اسمی را دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: آنچه که همکاران قول داده‌اند قرار است که پتروشیمی مسجدسلیمان تقریبا 2 میلیون تن اوره و آمونیاک تولید کند زیرا هم اکنون ظرفیت تولید فعلی حدود یک میلیون و 510 تا 520 تن است که امیدواریم با هدایتی که انجام می‌شود این کار صورت پذیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این نکته که ما تمام قد پشت پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم، بیان کرد: قرار است که وزیر اقتصاد هم بازدیدی از این مجموعه داشته باشد تا برخی مشکلات را برطرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با پیگیری‌های که انجام شد و کمکی که معاون اول رییس جمهور داشتند قرار شد که پروژه پتروپالایش بختیاری نیز تامین منابع شود و پس از انجام مطالعات آن، در آینده نزدیک نیز عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مرتضوی تصریح کرد: پتروپالایش بختیاری پروژه بزرگی است و آن طور که گفته‌اند 4 میلیارد یورو از منابع ارزی و ریالی نیاز دارد.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با پرداخت نشدن اقساط صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به بانک گفت: وظیف ما پیگیری و رفع مشکلات است که نباید به اینجا می‌رسید باید علل آن بررسی شود ولی به هر طریق که شده باید این مشکل حل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم که برای رفع مشکلات پتروشیمی مسجدسلیمان هر ماه با دست‌اندرکاران جلسه بگذاریم تا این مسائل مرتفع شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171721

مهمترین اخبار ایران و جهان: