نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 14:57

تهاجم نظام سلطه علیه حریم عقلانیت و معنویت نوجوانان و جوانان است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تهاجم نظام سلطه علیه حریم عقلانیت و معنویت نوجوانان و جوانان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تقوا بهترین زاده و توشه برای نجات اخروی و بهترین راه سعادت در حیات دنیوی است، اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در واقع روز نزول رحمت رحمانیه الهی است.

وی حفظ عمل صالح را مهم‌ترین دستاورد الهی خواند و افزود: عمل دینی یکی از اموری که بسیار مهم در عرصه دیانت انسان است به‌مانند گذشتن از مال حرام، رعایت عفت عمومی و روزه گرفتن است و در این تکالیف الهی مصالحی برای نجات و طی کردن سلوک و کمال است. به همین جهت حفظ دستاورد عمل صالح خیلی سخت‌تر از انجام عمل صالح است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره که آخرت و آیات الهی و معاد را دست کم بگیرند تمام اعمال خود را می‌سوزاند، تصریح کرد: عیار بندگی بعد از ماه مبارک رمضان مشخص می‌شود، پس ارتقای عمل صالح و حفظ دستاوردهای دینی بسیار مهم است.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان بیان کرد: ایجاد تمدن، رفاه و پیشرفت برای جامعه معنوی و ارائه اسلام ناب محمدی (ص) برای جامعه انسانی و موحدین جهان یکی از وظایف است که باید همگان برای کسب این دستاورد، با آرمان‌خواهی تلاش کنند و سختی‌ها را تحمل کنند. وگرنه به دوران تحت مستعمره بر خواهیم گشت.

وی عقلانیت و امیدآفرینی و دانش‌پایگی یکی از محورهای مجاهدت و تعالی آرمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی صحنه‌ها و میادین است، اظهار کرد: دشمنی جهان استکبار بیشتر با جوانان و نوجوانان کشور است و باید این نسل در خط مقدم مقاومت استکبارستیزی قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: سپاه پاسداران در تمامی ابعاد سیاسی، توسعه و پیشرفت، پیشگام است و نیروی مقاومت بسیج به‌عنوان یک بار برای سپاه پاسداران و اعتلای انقلاب اسلامی ایران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163065

مهمترین اخبار ایران و جهان: