نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 14:36

چادرخوابی نوروزی در مازندران نداریم/ فعالیت ۸۰۰۰ صنعتگر

نوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان امسال شرایطی را برای اقامت در استان فراهم کردیم تا چادرخوابی در نوروز نداشته باشیم، از تجهیز ۲۰۰ مدرسه برای اسکان خبر داد.

صادق برزگر در حاشیه ملاقات مردمی مدیران در دفتر استانداری در نوشهر درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقامت بیش از ۱۲ میلیون مسافر در استان اظهار داشت: از ۱۶ اسفند تا ششم فروردین ماه بیش از ۱۲ میلیون نفر استان اقامت کردند.

وی شمار بازدید از اماکن تاریخی را ۴۶۰ هزار نفر، موزه‌های استان را ۱۶۰ هزار نفر و جاذبه‌های طبیعی استان ۴.۵ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: در مجموع شش میلیون نفر از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری وفرهنگی استان بازدید کردند.

وی با عنوان اینکه چادرخوابی نوروزی در استان نداریم، از تجهیز ۲۰۰ مدرسه برای اقامت مسافران خبر داد و گفت: همه تلاش بر این بوده که امسال فضاهایی برای اقامت طراحی کنیم تا چادرخوابی نداشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: یکی از ادارات کل مؤثر برای تحقق شعار سال، میراث فرهنگی است زیرا هشت هزار صنعتگر فعال در استان وجود دارد و در برخی از محصولات برند هستیم و تقویت آن می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد.

برزگر حمایت از فعالان صنایع دستی با ارائه تسهیلات را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: پروژه‌های سرمایه گذاری گردشگری در دست تهیه است و تلاش می‌کنیم فرایند صدور مجوزها را در استان تسهیل کرده و کاهش دهیم.

وی گفت: مدت زمان صدور موافقت اصولی از چهار ماه به سه هفته کاهش یافته است و دستگاه‌های دخیل نیز باید همراهی خوبی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1114121

مهمترین اخبار ایران و جهان: