نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 10:58

رشد ۴ درصدی تردد ها در سطح محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد چهار درصدی ترافیک جاده های استان از آغاز طرح راهداری نوروزی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت طرح نوروزی ۱۴۰۲، بیان کرد: اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند.

وی ادامه داد :۲۵۰ نیروی راهداری در قالب ۳۵ تا ۴۰ اکیپ ثابت و سیار با ۲۳۵ خودرو سبک و سنگین راهداری در ۳۳ راهدارخانه طی طرح راهداری نوروزی در استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ تا پایان چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲، ترددهای ثبت شده در ۸۰ دستگاه تردد شمار استان، دو میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۴۴ تردد بوده است.

جلال زاده با بیان اینکه این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی، تردد بین استانی خراسان جنوبی نسبت به بازه مشابه طرح در سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین تردد در محورهای بیرجند - قاین، بیرجند - سربیشه، فردوس - بجستان و قاین-گناباد بوده است.

جلال زاده از جابجایی ۴۱ هزار و ۱۰۷ مسافر در قالب سه هزار و ۹۵۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی در استان خبر داد و افزود: طی این مدت افزایش ۲.۷ درصدی سفر و رشد چهار درصدی مسافر را داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: از هموطنان خواستاریم قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تماس حاصل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1110421

مهمترین اخبار ایران و جهان: