نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 17:11

روز قدس روز لیله القدر انقلاب اسلامی است

اراک- امام جمعه ساوه گفت: روز قدس روز لیله القدر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ساوه گفت: همه باید در سایه ولایت حرکت کنیم و قدرت و قوت خودمان را برای مبارزه با استکبار به کار بگیریم.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: روز قدس یکی از برجسته‌ترین یادگارهای امام است این روز لیله القدر انقلاب است و باید آن را به آگاهی و هوشیاری و بصیرت تا مطلع الفجر بگذرانیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: روز قدس تیری است به قلب یک توطئه بزرگ استکباری و حرکتی است برای خنثی کردن توطئه خیانت آمیزی که استکبار صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده اند تا به کلی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.

وی با‬ بیان‬ اینکه‬ تعیین «روز قدس» چهره واقعی و پر از زخم فلسطینیان را به جهان نشان داد، ‬ ادامه‬ داد: انقلاب اسلامی به افکار فریب‏‬ خورده جهان نشان داد اگر رزمندگان فلسطین علیه صهیونیست‌ها دست به عملیات می‌زنند، از سر آدمکشی و اقدام تروریستی نیست بلکه از سر دفاع از خانه و سرزمین و بناهای اعتقادی و برای نجات ملک و ملت‏شان از دست غاصبان است.

رحیمی ادامه داد: تلاش انقلاب اسلامی که با مساعدت مسلمانان همراهی شد پس از چند سال توانست حقیقت قضیه فلسطین را برای جهانیان آشکار کند و در این میان «روز قدس» نقش‏ بی‬ ‏دلیلی داشت.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اعلام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام (ره) و گسترش این مسأله به سایر کشورهای اسلامی، فلسطین را از مسأله‏‬ ای داخلی بودن، خارج و آن‌را به‬ ‏عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، تبدیل کرد.

وی افزود: این مسأله باعث آگاهی، بیداری و اتحاد جهان اسلام، در قبال اهداف شوم آمریکا و صهیونیسم بین‏الملل شد و افکار عمومی جهان اسلام را به کانون این توطئه‌ها، سوق داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1148365

مهمترین اخبار ایران و جهان: