نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 14:56

شمار مسافران نوروزی مازندران از ۱۵ میلیون نفر گذشت

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران شمار مسافران مقیم نوروزی را در استان تا نهم فروردین ماه بیش از ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

صادق برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۱۶ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین سال جاری ۱۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۵۱ اقامت شب در مازندران ثبت شد و از این تعداد یک میلیون و ۱۳ هزار و ۷۴۰ نفر مربوط به نهم فروردین ماه بوده است.

وی تصریح کرد: مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان‌ها، هتل بوتیک سنتی، متل ها، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند.

وی مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی را هزار و ۵۹ مورد از آغاز ستاد تا نهم فروردین اعلام و خاطرنشان کرد: از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تا نهم فروردین سال جاری ۶۹ فقره تشویق، ۱۱۵ فقره تذکرات و ۴۲ مورد اخطار کتبی به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی، صنایع دستی و موزه از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تا نهم فروردین سال جاری را ۸ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۵۸۴ نفر اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117865

مهمترین اخبار ایران و جهان: