نیوز سیتی!
17 آبان 1401 - 11:35

برقراری 15261 مورد تماس با مرکز مشاوره تلفنی 1480 در استان

معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در 6 ماهه نخست امسال 16 هزار و 600 مورد تماس با مرکز مشاوره تلفنی 1480 در استان گرفته شده که از این تعداد به 15 هزار و 261 مورد پاسخ داده شده است. مهشید سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ مورد تماس با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در چهارمحال و بختیاری گرفته شده که از این تعداد به ۱۵ هزار و ۲۶۱ مورد پاسخ داده شده است. معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۸۷۶ نفر از مراکز مشاوره غیردولتی که تحت نظر بهزیستی استان هستند خدمات دریافت کرده‌اند. وی افزود: یک هزار و ۶۰۰ نفر از مرکز دولتی که در شهرکرد واقع شده است خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند. سلیمانی اضافه کرد: هم‌اکنون 66 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی مشاوره در استان فعال است. وی عنوان کرد: این مراکز مشاوره به سه دسته مراکز مشاوره تخصصی، مراکز مشاوره عمومی و مراکز سطح سه که همان خانه‌هاس سلامت در روستاها است تقسیم می‌شود. معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات خانوادگی، اضطراب و افسردگی، اختلالات روانی و روحی از مهمترین چالش‌های افراد برای مراجعه به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی است. وی افزود: هزینه مشاوره برای مددجویان بهزیستی رایگان است و به افراد بی‌بضائت با ارائه معرفی‌نامه تخفیف داده می‌شود. سلیمانی اضافه کرد: شماره ۰۹۶۲۸ در زمینه پیشگیری از اعتیاد و راه‌های درمان به متقاضیان مشاوره ارائه می‌دهد. وی گفت: به دلیل بالا بودن خدمات مشاوره و عدم پوشش بیمه‌ای مردم مراجعه کمتری به مراکز مشاوره دارند. پایان پیام/۶۸۰۲۴
منبع: فارس
شناسه خبر: 836821

مهمترین اخبار ایران و جهان: