نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:19

امام جمعه سمنان: نقش آمریکا و صهیونیست‌ها در آشوب‌های اخیر نادیده گرفته نشود

امام جمعه سمنان گفت: آمریکا رسماً اعلام می‌کند بر اغتشاشات تمرکز دارد و باید دست دشمنان این ملت ازجمله صهیونیست‌ها و تروریست‌های آموزش‌دیده را در آشوب‌های اخیر دید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اخیراً دیداری با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ داشتند. ایشان یک ویژگی خاص را برای این حادثه متذکر شدند و آن هم محل شهادت این شهیدان بود.

وی تصریح کرد: محل شهادت این عزیزان، مجموعه نظامی یا سیاسی نبود؛ بلکه محل زیارت و انس با خداوند و اولیای الهی بود.

امام جمعه سمنان بیان کرد: درس بزرگی که از دیدگاه مقام معظم رهبری به این حوادث باید داشت، نگاه جامع معظم‌له است. ایشان فرمودند مباشر این کار، داعش بود که مورد لعن الهی هستند؛ اما باید دید گسترده‌تری داشت؛ داعش این اقدام را به عهده گرفت اما چه کسی عامل تأسیس داعش است؟

مطیعی بیان کرد: برای ابراز دشمنی نسبت به دشمنان اسلام، نباید فقط به معلول‌ها نگاه کنیم؛ در این حوادث باید عمق مسأله یعنی نقش آمریکا را دید.

نباید دست پنهان آمریکا را نادیده گرفت

امام جمعه سمنان تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر هم در ظاهر، برخی افراد در داخل کشور مجری اغتشاشات بودند؛ اما غیر از آن، افرادی هم در مکان‌هایی که صهیونیست‌ها مشخص کردند آموزش دیدند؛ این‌ها ابزار هستند و با این افراد برخورد خواهد شد؛ اما نباید دست پنهان آمریکا را نادیده گرفت.

مطیعی گفت: آمریکا رسماً اعلام می‌کند بر اغتشاشات تمرکز دارد و باید دست دشمنان این ملت ازجمله صهیونیست‌ها که اخیراً نیروهای توانای امنیتی کشور موفق به شناسایی و دستگیری گروهی از تروریست‌های آموزش‌دیده صهیونیستی شدند، را دید.

وی تصریح کرد: نکته دیگر در فرمایشات رهبر انقلاب، کوتاه بودن دست هنر و رسانه در تبیین حادثه شاهچراغ بود. ایشان فرمودند باید فعالیت بیشتری در بخش هنری و تبلیغی داشته باشیم و نتوانستیم به آن مقدار طراز انقلاب اسلامی برسیم که امیدواریم به‌عنوان این رسالتی برای اصحاب رسانه باشد.

با دشمن هم‌صدا نشویم

امام جمعه سمنان گفت: وزیر اقتصاد گزارش مستندی از بخش‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد داد. بنا بر این گزارش، در همه بخش‌ها مجموعاً رشد 3/4 درصدی داشتیم. البته ادعا نکردند که مشکل اقتصادی نداریم، تورم رو به کاهش و مشکلات رو به بهبود است؛ اما عده‌ای دنبال ناامید کردن و مأیوس سازی مردم هستند.

مطیعی اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب، هر کس به هر صورتی در جهت ناامیدسازی مردم اقدام کند، به سود دشمن کار کرده است.

وی گفت: دولت سیزدهم درصدد این نیست که بگوید هیچ مشکلی نداریم؛ اما وقتی تورم از 59 درصدی شهریور گذشته به 39 درصد به آبان امسال رسیده‌ایم، نشانی پیشرفت در کار و تلاش دولت است.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: طبق آمار اوپک نیز ایران در جایگاه پنجم صادرات نفت قرار دارد. بنده نمی‌گویم مشکلات را توجیه کنیم و از دولت مطالبه نکنیم؛ اما باید مراقب زبان و قلم هم بود که با ناامیدسازی مردم با دشمن هم‌صدا نشویم.

بازخوانی دوباره پرونده جهاد و شهادت

امام جمعه سمنان گفت: روز گذشته 6 شهید گمنام وارد استان سمنان شدند و فضای استان را عطرآگین کردند.

مطیعی بیان کرد: این شهدا در روز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع می‌شوند و از دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در مراسم‌ این شهیدان تقدیر می‌کنم.

وی اضافه کرد: این شهدا با حضور خود پیامی دارند و حضور آنها، بازخوانی دوباره پرونده جهاد و شهادت است. پیام آنها تبعیت از ولی زمان و حفظ روحیه ایثارگری است.

لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز

امام جمعه سمنان گفت: صرفه‌جویی در مصرف گاز در فصل سرما باید موردتوجه همه شهروندان قرار گیرد تا همه از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

مطیعی گفت: کاهش هر یک درجه دمای اتاق، کاهش شش درصدی مصرف گاز را به دنبال دارد.

امام جمعه سمنان گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری اسلامی را با هدف استفاده از نخبگان و دانشمندان هر استان در پژوهش‌های مجلس افتتاح کرد که جای قدردانی و تشکر دارد.

مطیعی بیان کرد: همه نخبگان و صاحب‌نظران در این حوزه با حضور خود در این اندیشکده می‌توانند در جهت رشد و پیشرفت استان سمنان و جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرین باشند.

در وضع بحرانی آب هستیم

امام جمعه سمنان افزود: در خصوص موضوع آب نیز از مسؤولان استان که در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور پیگیر این مسأله بودند، تشکر می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در وضعیت بحرانی آب هستیم و باید 350 متر حفاری شود تا به آب‌های زیرزمینی برسیم که خطراتی مثل فرونشست را به دنبال دارد.

مطیعی گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از راه‌های کنترل منابع آبی است اما اقدام اساسی، انتقال آب است.

وی بیان کرد: از وزیر نیرو می‌خواهیم به‌صورت مجدانه و فعال به این بحران توجه کند و نمایندگان استان نیز پیگیر مسأله باشند. ممکن است پیگیری یک نماینده جواب ندهد و لازم است همه نمایندگان وارد شوند.

پایان پیام/2249/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 928521

مهمترین اخبار ایران و جهان: