نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 13:43

نکات مهمی که هنگام رانندگی در بارندگی باید رعایت کرد

رئیس پلیس راه لرستان گفت: برای ایمن ماندن موقع رانندگی در شرایط جوی نامساعد و جاده های یخ زده و لغزنده لازم است رانندگان احتیاط بیشتری داشته باشند تا سفری کم خطر و بدون حادثه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد محمدزارعی رئیس پلیس راه لرستان اظهار داشت: برای ایمن ماندن موقع رانندگی در شرایط جوی نامساعد و جاده های یخ زده و لغزنده لازم است رانندگان نکته‌های زیر را بصورت جدی در نظر بگیرند؛ 

١_ تایرهای خودرو و زاپاس را از نظر آج، فشار باد، ساییدگی و همچنین پس از سفر در بارندگی بررسی کنیم چراکه سالم بودن آج های لاستیک یکی از مهمترین نکات ایمنی در روزهای برفی و بارانی است.

٢_ عملکرد برف پاک کن را قبل از سفر از نظر سلامت موتورهای برف پاک کن، شیشه شور و تیغه‌ها تست و از مناسب بودن آن ها اطمینان حاصل کنیم.

٣_ چراغ‌های خودرو را کنترل و در زمان مه گرفتگی از چراغ های مه شکن و نور پایین استفاده کنیم.

۴_ زمانی که بارندگی شروع شده رانندگی نکنیم چراکه حدود ٣٠ دقیقه بارش مداوم لازم است تا جاده شسته و از روغن پاک شود از اینرو رانندگی را به نیم ساعت تا یک ساعت بعد از آغاز بارش باران موکول کنیم.

۵_ در مواقع بارندگی بیشتر احتیاط کرده و اعتماد به نفس کاذب نداشته باشیم و از سبقت گرفتن در زمان رانندگی دوری کنیم.

۶_سرعت مطمئنه را انتخاب کنیم نه سرعت مجاز را و شک نکنید با کاهش سرعت به هنگام آغاز بارندگی ،رانندگی شما مورد تحسین سایر رانندگان حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.

۷_در زمان رانندگی از کروز استفاده نکنید. با روشن بودن کروز کنترل، کنترل چرخ‌های ماشین تماسشان را با سطح جاده از دست داده و ماشین شتاب بیشتری می‌گیرد.

٨_از لیز خوردن نترسیم، اگر در هنگام بارندگی ماشین لیز خورد در درجه اول آرامش خود را حفظ کرده و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که پای خود را از روی پدال گاز برداشته فرمان خودرو را در همان مسیر چرخش خودرو نگه داریم با این کار به چرخ های جلو خودرو فرصت می‌دهید تا دوباره روی جاده قرار بگیرند.

۹_پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروهای جلویی و بغل دستی از مهمترین نکاتی است که می‌تواند در کاهش سوانح تاثیر بسزایی داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 935665

مهمترین اخبار ایران و جهان: