نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 16:50

حزب اتحادیه میهنی به دنبال جدایی سلیمانیه از اربیل نیست

یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با تایید وجود اختلافات جدی میان این حزب و حزب دموکرات کردستان عراق، تاکید کرد که این حزب مطلقا در اندیشه جدایی از اربیل نیست.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «غیاث السورجی» از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد که این حزب مطلقا به تقسیم منطقه کردستان و تشکیل دو دولت جدا یکی برای حزب اتحادیه میهنی و دیگری برای حزب دموکرات کردستان نمی‌اندیشد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه، تصریح کرد: منطقه کردستان به دو دولت جدا تقسیم نخواهد شد و حزب اتحادیه میهنی با وجود همه اموری که در حال حاضر در دولت منطقه کردستان در جریان است، مطلقا به این گزینه نمی‌‌اندیشد. 

السورجی افزود: حزب اتحادیه میهنی که بیش از ۲۶ هزار شهید از زمان رژیم صدام تقدیم کرده و آخرین آن‌ها مربوط به دوران  جنگ با تروریسم داعش بوده و هرگز به دنبال تقسیم منطقه کردستان نیست اما در شرایط کنونی در مقابل سیاست‌های لنگ در کردستان دست بسته نخواهد ماند.

وی توضیح داد: اتحادیه میهنی نشست‌های دولت منطقه کردستان را تحریم کرد زیرا سیاست‌های آن شفاف نیست و وضعیت داخلی کردستان نیازمند سازماندهی مجدد است و باید برای حل و فصل برخی قضایای دارای اهتمام مشترک باید به بغداد برویم».

پنجشنبه پیش، در ادامه افزایش اختلافات دو حزب اصلی منطقه کردستان عراق یعنی اتحادیه میهنی و دموکرات بر سر چگونگی مدیریت امور این منطقه، حزب اتحادیه میهنی اعلام کرد که در نشست‌های هیأت وزیران در اربیل دیگر حضور نخواهد یافت و این نشست‌ها را تحریم کرد.

چندی پیش خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی با اشاره به این‌که همگرایی مصلحتی میان خانواده‌های حاکم بر منطقه کردستان عراق با دشواریهایی روبرو شده که احتمال جدایی سلیمانیه از کردستان عراق را تقویت می‌کند.

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، در سخنانی احزاب کُرد را به کنار گذاشتن اختلافات و همبستگی دعوت کرد. 

پایان پیام/م
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 920265

مهمترین اخبار ایران و جهان: