نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 12:11

جشنواره علمی،‌ ترویجی و تکریمی زکات در اردبیل برگزار شد

اردبیل- پانزدهمین جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات با همکاری و مشارکت کمیته امداد استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب این جشنواره با دعوت از مؤدیان، مبلغان و فعالان زکات تلاش می‌کنیم تا از ۵۱ نفر از فعالان این حوزه تکریم و تجلیل کرده و زمینه توسعه و ترویج این فریضه الهی را فراهم کنیم.

علیرضا حسین‌نژاد تصریح کرد: با همکاری خیرین و مؤدیان زکات، در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۸ میلیارد تومان زکات فطریه، واجب و مستحب در استان جمع‌آوری شده و سعی ما بر این است تا در محل مناسب هزینه شود.

وی رتبه استان اردبیل را در پرداخت زکات جز استان‌های برتر و ممتاز اعلام کرد و گفت: منابع هزینه‌ای زکات با تصمیم مسئولان استانی و شهرستانی انجام می‌شود و در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها و شهرستان‌ها سعی بر این است تا با پرداخت مبالغ تشویقی دولت در روستاهایی که بیشترین زکات را پرداخت کنند، پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: به این جشنواره بیش از ۵۰۰ نفر از عاملان، مبلغان و مؤدیان زکات از شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان دعوت شده که در مجموع تجلیل و تکریم از برگزیدگان را شاهد خواهیم بود.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران جمع‌آوری زکات با سرعت انجام شده و هزینه‌کرد آن را در حوزه‌های عمرانی و کمک و دستگیری از فقرا در کوتاه‌ترین زمان شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در انجام این فریضه الهی نباید دچار کوتاهی و قصور شویم بلکه نتایج و ثمرات انجام این فریضه الهی به قدری مناسب و مؤثر است که می‌تواند ریشه فقر را در جامعه از بین ببرد.

حسین‌نژاد بیان کرد: همچنان انتظار داریم تا مؤدیان، مبلغان و فعالان حوزه زکات با رویکرد تبلیغی و تشویقی در این حوزه سعی کنند تا کشاورزان، دامداران و سایر اقشار در پرداخت زکات ترغیب و تشویق شوند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از یک‌هزار و ۴۰۰ روستای استان اردبیل ۷۶۰ روستا مشمول اقلام زکات هستند که جمع‌آوری زکات در این روستاها با همکاری عاملان و مروجان زکات در حال انجام است.

حسین‌نژاد به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: از محل زکات جمع‌آوری شده کمک هزینه‌های درمانی، تحصیلی، آزادی ۶ نفر از زندانیان و کمک به احداث و مرمت ۳۳۵ واحد مسکونی در کنار احداث مسجد و پروژه‌های عام‌المنفعه مورد توجه قرار گرفته و برای ۲۵۱ نوعروس نیز جهیزیه تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: کمیته امداد تلاش می‌کند تا منابع جمع‌آوری شده زکات را در بین فقرا توزیع کرده و امکان بهره‌گیری از آن را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی مددجویان کمیته امداد در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924465

مهمترین اخبار ایران و جهان: