نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 00:29

ذخیره‌سازی و توزیع ۱۵۰ تن مرغ برای شب یلدا در خراسان شمالی

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به نیاز ۳۵ تنی استان به مرغ گرم طی یک روز، گفت: برای شب یلدا ۱۵۰ تن مرغ ذخیره شده و در حال توزیع است.

محمد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک ماه اخیر روزانه ۵۸ تن گوشت مرغ در استان تولید شده در حالی که نیاز مصرف بازار استان حداکثر ۳۵ تن است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: برای روزهای منتهی به شب یلدا ۱۵۰ تن مرغ ذخیره شده و در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قیمت مرغ زنده در بازار ۳۹ هزار تومان و مرغ بسته بندی شده آماده پخت ۵۶ هزار ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی جوجه ریزی در مقایسه با سال گذشته در مدت مشابه، افزود: برای روزهای پایانی سال جوجه ریزی به اندازه کافی در حال انجام است و مردم برای تأمین مرغ شب عید مشکلی نخواهند داشت.

محمدزاده گفت: ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل قانون هدفمند سازی یارانه‌ها برای مرغداران استان تخصیص یافته و تاکنون ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در آینده نزدیک به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تخصیص ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات جداگانه به هشت واحد مرغ نژاد آرین استان برای جوجه ریزی ۶۰۰ هزار قطعه جوجه نژاد آرین خاطرنشان کرد: محصول مرغداری‌های نژاد آرین به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری و تولید مازاد بر نیاز به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923721

مهمترین اخبار ایران و جهان: