نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 02:30

وطن‌دوستی حتی در دورترین نقاط وجود دارد/ دهه هشتادی‌ها تافته جدا بافته نیستند

رئیس مجمع علوی بسیج دانش‌آموزی مازندران می‌گوید: در یکی از این اردوها در یکی از مناطق کوهستانی گلوگاه مازندران با دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی بودیم وقتی با آنان به صحبت نشستیم آرزوهایشان خیلی برایم جالب بود که هر کدام دوست داشتند در آینده کشور اثرگذار باشند، این مهم نشان می‌دهد وطن‌دوستی به کشور در همه بچه‌ها حتی در دورترین نقاط وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار تمامی نداشته و طی دهه‌های گذشته هر لحظه و ثانیه به شکلی خواستند نشان دهند مردم کنار انقلاب نیستند ولی هر کاری که آنان این دروغ بزرگ را گفتند مردم ما نشان دادند نه تنها دور نیستند بلکه این ارزش‌های انقلاب اسلامی است که در وجود و بطن و جان‌شان رخنه کرده است.

این بار دشمنان دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها ما را نشانه گرفتند اما باز این توطئه هم پوچ درآمد و فرزندان این مرزوبوم نشان دادند که اینها هم از تبار محمدحسین فهمیده‌ها هستند، هم آنان که در روزهای جنگ وارد میدان شدن و اکنون نیز در جنگ ترکیبی پابه میدان هستند.

*اهمیت تفکر بسیجی

محمدحسین پویانفر رئیس مجمع علوی بسیج دانش‌آموزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: تفکر بسیجی جهاد در راه خدا است در واقع عنصر اصلی بسیج، جهاد در راه خدا است که این جهاد به عنوان دیدگاه نظامی نیست بلکه حیطه گسترده‌ای دارد.

بسیج با همان نیروهای مردمی از مردم برای مردم به جهاد می‌پردازد و می‌توان گفت بسیج محدود به زمان و مکانی نیست بلکه بسیجی در هر سنگری پای هدفش می‌ایستد.

*دهه هشتادی‌ها در سنگرهای علمی

رئیس مجمع علوی بسیج دانش‌آموزی مازندران بیان می‌کند: مقام معظم رهبری از نظم نوین جهانی و تمدن اسلامی صحبت کردند که همین نوجوان و دهه هشتادی‌ها انقلاب را می‌سازند که آن روز دور نیست، باید بگویم همین رفقا و دوستان ما که امروز در سنگر مدرسه مشغول جهاد علمی و پژوهشی هستند فردا را می‌سازند.

 نوع دوستی، حب وطن، احترام به عقاید جمع، همه فضیلت‌ها، راستی و صداقت را در بسیج را می‌توانیم در تفکر ناب بسیجی ببینیم، در واقع به عنوان نوجوان بسیجی باید اعلام کنم اعتقاد بسیج قلبی است و آنچه به آرمان‌ها و اعتقاد اسلامی است چیزی جز خوبی و نیکی در آن نمی‌بینیم و عنصر شهادت و ایثارگری در راه خداوند است که نشان دهنده هدف بزرگی پشتش خوابیده است.

پویانفر اضافه می‌کند: نوجوانان و جوانان ما هم در این مسیر در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی با یزیدیان زمانه می‌جنگند، دهه هشتادی‌ها، نوجوانان و جوانان این دوران انسان‌هایی فعال، پویا و دارای قوه تحلیل هستند، همین نخبه‌های علمی در این روزها دارند می‌درخشند نشان‌دهنده فعال بودن در این مسیر است.

شاید عده‌ کمی از دانش‌آموزان و نوجوانان آن هم به‌دلیل هیجانات در مسیر جریاناتی قرار گرفتند که ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریختند ولی آنچه می‌بینیم دهه هشتادی‌ها عرق وطن دارند که این مسائل براثر غفلت و ناآگاهی بوده و حتی مقام معظم رهبری هم اعلام کردند، همین دهه هشتادی‌ها هستند که به جنگ با دشمنان خواهند رفت.

*دهه هشتادی‌ها تافته جدا بافته نیستند

رئیس مجمع علوی بسیج دانش‌آموزی مازندران بیان می‌کند: نه اینکه بگوییم دهه هشتادی‌ها تافته جدا بافته‌ هستند بلکه دهه هشتادی‌ها معتقد هستند و همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند نوجوان‌ها عنصر اصلی ابتکار عمل در هر نقطه‌ای هستند و در این راه همین نوجوانان امروز فرماندهی جنگ نرم در سنگر مدارس را عهده‌دار شدند و دارند تلاش می‌کنند.

*ما از تبار فهمیده‌ها هستیم

ما نوجوانان نباید خودمان را دست کم بگیریم، چرا که ما از تبار فهمیده‌ها هستیم و باید باور کنیم اینکه این مملکت برای ما است و نباید به دست اجنبی بیفتد.

 

* آرزویم دیدار با رهبری است

 آرزویم دیدار با مقام معظم رهبری است البته اگر برویم و نرویم در خط رهبری هستیم و این محدود نمی‌شود؛ همان‌گونه که امام خمینی (ره) را ندیدیم اما دلباخته و دلداده ایشان هستیم و نگاه ما به رهبری و آرمان انقلاب اسلامی قلبی است، ولی دیدار با مقام معظم رهبری مایه مباهات و افتخار است.

همچنین آرزو دارم همه ما نوجوانان سربازان واقعی امام زمان (عج) باشیم و شهیدانه در سایه تقوا و تمدن نویت انقلاب اسلامی در این مسیر پرپیچ و خم زندگی کرده و این حیات را ادامه دهیم. 

*وطن‌دوستی محدود به مکان نیست

بهترین خاطراتم در اردوی فرهنگی، علمی و سازندگی جهادی رقم می‌خورد به خاطر دارم در یکی از این اردوها در یکی از مناطق کوهستانی گلوگاه مازندران با دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی بودیم وقتی با آنان به صحبت نشستیم آرزوهایشان خیلی برایم جالب بود که هر کدام دوست داشتند در آینده کشور اثرگذار باشند، این مهم نشان می‌دهد وطن‌دوستی به کشور در همه بچه‌ها حتی در دورترین نقاط وجود دارد و نشان‌دهنده تنوع افکار و علاقه مندی به انقلاب و روحیه خودباوری در بطن جامعه اسلامی طی گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 919121

مهمترین اخبار ایران و جهان: