نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 12:19

قزوینی‌ها بیش از ۹ میلیارد تومان صدقه دادند

قزوین- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری مردم نیکوکار استان قزوین بیش از ۹ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همت امانی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سرفصل‌های مختلف کمک‌های مردمی را جمع آوری و به دست نیازمندان می‌رساند البته نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است، هزینه کرد کمک‌های مردمی هر منطقه برای نیازمندان همان منطقه است.

وی ادامه داد: کمک مردمی وجوه شرعی است که بالاتر از مسئولیت قانونی در برابر آن مسئولیت شرعی داریم از این رو همه کمک‌های مردمی از جمله صدقه در استان و صدقه هر منطقه در همان منطقه برای نیازمندان و محرومان صرف می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی هشت ماهه سال جاری مردم نیکوکار در زمینه‌های مختلف کمک‌های خود را اهدا کردند که بیش از ۱۵۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان مشارکت مردمی در طرح‌های مختلف صدقه، زکات، اکرام محسنین، اکرام ایتام، کمک به تأمین جهیزیه محرومان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، مشارکت در طرح شوق زیارت (اعزام مددجویان به زیارت برای نخستین بار)، طرح احسان حسینی، طرح اطعام مهدوی، شورعاطفه ها و … بوده است.

وی افزود: از این میزان کمک مردمی بیش از ۹ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان صدقه بوده که از ۱۱۸ هزار و ۵۶۸ صندوق در سطح معابر، صندوق‌های نصب شده در مراکز عمومی و صندوق‌های خانگی جمع آوری شده است ولی تلاش می‌کنیم با مردم را به پرداخت صدقه در بستر فضای غیرفیزیکی تشویق کنیم.

امانی خاطرنشان کرد: استفاده از درگاه‌های بانکی، دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه‌های خوپرداز و کدهای پیامکی رویکردی است که نه تنها به شفافیت بلکه به سرعت در جمع آوری و هزینه کرد صدقه برای محرومان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: از دیگر محاسن استفاده از روش‌های نوین پرداخت صدقه کاهش هزینه‌های اجرایی است چراکه نصب، نگهداری و تعمیر صندوق‌های صدقه هزینه‌هایی دارد که از محلی به جز کمک‌های مردمی تأمین می‌شود ولی استفاده از روش‌های جدید این هزینه‌ها را کاهش داده و مانع از از سرقت احتمالی وجوه مردمی می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره)، از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷*

کمک‌های خود را به نیازمندان و محرومان در سرفصل‌های مختلف اهداء کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932265

مهمترین اخبار ایران و جهان: