نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 18:38

وزیر نیرو: جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا آغاز شده است

وزیر نیرو گفت: در راستای رفع مشکل تنش آبی روستاهای کشور با استفاده از ظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی آب رسانی به ۱۰ هزار روستا با عنوان جهاد آبرسانی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو پنج شنبه در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی از پروژه آبرسانی به مجتمع خونیک چهار تنگ به نمایندگی از پروژه‌های جهاد آبرسانی خراسان جنوبی بازدید کرد.

وزیر نیرو در بازدید از این مجتمع اظهار کرد: در راستای رفع مشکل تنش آبی روستاهای کشور با استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی آب رسانی به ۱۰ هزار روستا با عنوان جهاد آبرسانی آغاز شده است.

محرابیان ادامه داد: این پروژه قرار است طی سه سال به پایان برسد و از این تعداد ۱۱۰ روستا مربوط به خراسان جنوبی است.

محرابیان افزود: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم در این مراسم از پایان آبرسانی به روستاهای درمیان تا سال آینده خبر داد، اظهار کرد: از ۳۷ هزار نفر جمعیت درمیان به ۳۵ هزار نفر آبرسانی شده است و دو هزار نفر باقی مانده است.

وی ادامه داد: مجتمع خونیک چهار تنگ بزرگترین مجتمع آبرسانی شهرستان درمیان است که ۳۷ روستا زیرمجموعه آن قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: برای آبرسانی به روستاهای این مجتمع چهار هزار و ۸۲۰ مترمکعب مخزن پیش بینی شده تا هفت هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ساکن در روستاهای این مجتمع از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند که به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند و وضعیت طرح‌های عمرانی، صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و بهداشتی را بررسی می‌کنند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 913065

مهمترین اخبار ایران و جهان: