نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 15:58

توزیع دومین سبد خدمات فرهنگی در خراسان رضوی

مشهد ـ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دومین سبد خدمات فرهنگی شامل ۱۰ کتاب و سه فیلم بین دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم این استان در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل سروری اظهار کرد: طرح سبد خدمات فرهنگی در ۲ سطح توزیع می‌شود که شامل خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی در خراسان رضوی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در طرح سبد خدمات فرهنگی مقرر شد تا همه دستگاه‌های استان خراسان رضوی به دلیل برخورداری از مخاطبان فرهنگی خود شامل خانواده کارکنان و جامعه هدف، از یک سبد فرهنگی شامل محصولات فرهنگی منتخب همچون کتاب، تولیدات تصویری و نمایش‌های مناسبتی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: هزینه اقلام فرهنگی این سبد توسط کارگروهی از نمایندگان دستگاه‌های توانمند فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی استان، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهادها در بازه‌های زمانی ماهانه و از محل ۲ درصد بودجه فرهنگی هر سازمان تأمین می‌شود.

سروری گفت: در دومین سبد خدمات فرهنگی ۱۰ کتاب به نامهای "ملکه موش‌ها، جشن خرگوش‌ها، بازی بازها، فراری‌ها، شبهای بی ستاره، آروزهای دست ساز، مهاجر سرزمین آفتاب، میلی شیا، داعشی و عاشقی، عصرهای کریس کان" و همچنین فیلمهای "لوپتو"، "پسر دلفینی" و "بیرو" عرضه شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی که در دومین سبد خدمات فرهنگی آذرماه در نظر گرفته شده، مربوط به کتاب‌هایی است که در هفته کتاب معرفی یا نقد و بررسی شده بودند و تلاش شده است که موضوعات مرتبط با شرایط کنونی حاکم بر جامعه داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890265

مهمترین اخبار ایران و جهان: