نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 15:15

افزایش 268 درصدی مسافرت به نخجوان/ مسئولیتی در قبال اتوبان تبریز- سهند نداریم!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش میزان تردد در پایانه های مرزی نوردوز و جلفا در مرز ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: در پایانه مرزی جلفا در هشت ماه امسال ۲۶۸ درصد افزایش تردد مسافر و ۵۶ درصد افزایش تردد کامیون داشتیم و پایانه مرزی نوردوز هم شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی میزان تردد مسافر بوده است.

اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز از ثبت ۲۵۲ میلیون تردد جاده ای در ۹ ماه سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: ۹۸ دستگاه تردد شماره جاده ای، ۱۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی و ۲۴ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان داریم که مدیریت هوشمند جاده ها را تسهیل می کنند.

وی با اشاره به افزایش میزان تردد در پایانه های مرزی نوردوز و جلفا در مرز ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: در پایانه مرزی جلفا در هشت ماه امسال ۲۶۸ درصد افزایش تردد مسافر و ۵۶ درصد افزایش تردد کامیون داشتیم و  پایانه مرزی نوردوز هم شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی میزان تردد مسافر بوده است.

علیزاده با بیان اینکه در آذربایجان شرقی ۶۸ گردنه مهم به طول۸۰۰ کیلومتر داریم؛ از استقرار یک هزار و ۲۰۰ نفر از راهداران استان در گردنه ها خبر داد و گفت: ۶۰ هزار تن نمک و شن برای نمک پاشی زمستانه جاده های استان تهیه و ذخیره شده است.

افزایش ۱۴ درصدی تصافات در آذربایجان شرقی

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی میزان تصادفات منجر به فوت کشور ۹ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: در آذربایجان شرقی تصادفات منجر به فوت نه تنها افزایش نیافته، بلکه دو درصد هم کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی به آخرین وضعیت اتوبان تبریز - سهند نیز اشاره کرد و گفت: کارفرمای این پروژه شرکت عمران سهند و پیمانکار و سرمایه گذار آن بخش خصوصی است و راهداری در دو سال گذشته تنها نگهداری آن را بر عهده داشت که این وظیفه نیز امسال به خود خود سرمایه گذار محول شده تا با همکاری شرکت عمران سهند نسبت به نگهداری زمستانه اقدام کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922565

مهمترین اخبار ایران و جهان: